Jeg er studerende og har fået stillet denne opgave og jeg synes den virker svær og har brug for hjælp til at lave den/komme i gang.
Jeg vælger ikke at bruge jQuery, og den JSON-fil jeg skal bruge ligger på en lukket hjemmeside, men den er vel ikke så vigtig.
Mit spørgsmål er, meget generelt, hvordan jeg skal gribe det hele an, men også hvordan jeg anvender denne JSON fil og hvordan min kode i javascript skal se ud.
Håber I kan hjælpe mig
• Der skal laves en simuleret musikafspiller i HTML/CSS og javascript/jQuery som kører i en 1 webbrowser på en enkelt hjemmeside (siglepage app). ?
!
• Tag udgangspunkt i JSON-?len som ?ndes på *slettet* og opbyg en passende model for et CD-objekt og et TRACK-objekt, således at en CD kan indeholde en mængde TRACKS?
!
• Opret CD- og TRACK-objekter automatisk ud fra JSON-?len. JSON-?len skal ligge eksternt i projektet og må ikke sættes ind som en variabel i JavaScript.?
!
• Det skal være muligt at vælge CD’er til afspilning, ud fra en liste af CD’er på siden, der viser hvilke CD’er der er til rådighed.?
!
• Man skal kunne søge efter et bestemt track ud fra enten navnet på track’et eller ud fra kunstneren. En sådan søgning skal vise en liste med tracks der opfylder kriterierne, og herfra skal man kunne vælge hvilke der skal afspilles.?
!
• Der skal vises en afspilningsliste, der viser de tracks der skal afspilles. Der skal kunne tilføjes både hele CD’er og enkelte tracks til listen. Det skal være muligt at rydde listen.?
!
• Der skal opbygges en brugergrænse?ade med knapper ?g. knapper som man ville kunne ?nde på en musikafspiller:!
• Play - der starter en “afspilning ”!2
• Stop - der stopper en “afspilning”!
• Frem - der“afspiller” næste track fra listen!
• Tilbage - der “afspiller” forrige track fra listen!
• Shuf?e - der blander afspilningslisten!
• Felt, der viser en liste over tracks der er sat til afspilning?
!
• Al formatering skal ligge i en ekstern CSS-?l!
!
• Det er op til eksaminanden hvor og om der anvendes jQuery i projektet!
!
Simuleret betyder at der ikke skal afspilles egentlige musik?ler, men der skal blot vises titlen, fra 1 et TRACK-objekt i projektet, på skærmen. Musikafspilleren skal derfor heller ikke selv skifte track, dette gøres med frem/tilbage knapperne.