Using $this when not in object contex

Tags:    php

Hej alle sammen jeg får en fejl når jeg koder i PHP

Fuldfejl :

Fatal error: Using $this when not in object context in C:\SERVER\htdocs\ZinXan Social Network\core\classes\Users\Users.php on line 23

Kode :

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 14 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
static eller statiske funktioner tilhører ikke en objekt instans. $this refererer til instanser af dine klasser - objekter. Objekter opretter du ved new stdClass();

Her kan du læse meget mere på static keyword http://www.php.net/manual/en/language.oop5.static.php

Når du kalder en funktion, skal du inputte variabler eller konstanter som argumenter. Du kan ikke kalde en funktion ved bare at kopiere dens signatur.

Forresten, formålet med en klasse går lidt tabt, når du erklærer alle metoder statisk. Funktionaliteten svarer til bare at gruppere funktioner inde i namespaces...

OT: Jeg kan se, at du udfordrer dig selv med mange forskellige programmeringsopgaver, og det er også fint. MEN, jeg vil bare anbefale at du lærer det grundlæggende omkring sproget ved evt. at læse en bog. Jeg kan godt forstå, det kan virke uoverskueligt at skulle til at læse en masse, og du gerne bare vil i gang, men der er desværre ikke nogen vej udenom. Jeg tror faktisk du bliver mere tilfreds, når du selv kan løse problemerne uden at skulle "konsultere" andre i samme grad.

Bare mine 2 cents :)

Det hjalp men fik nu en anden fejl :

Den går bare direkte til else uden fejl osv... (ERROR_REPORTING er E_ALL).

CLASS

Indsættelse :

Når du kalder en funktion, skal du inputte variabler eller konstanter som argumenter. Du kan ikke kalde en funktion ved bare at kopiere dens signatur.

Forresten, formålet med en klasse går lidt tabt, når du erklærer alle metoder statisk. Funktionaliteten svarer til bare at gruppere funktioner inde i namespaces...

OT: Jeg kan se, at du udfordrer dig selv med mange forskellige programmeringsopgaver, og det er også fint. MEN, jeg vil bare anbefale at du lærer det grundlæggende omkring sproget ved evt. at læse en bog. Jeg kan godt forstå, det kan virke uoverskueligt at skulle til at læse en masse, og du gerne bare vil i gang, men der er desværre ikke nogen vej udenom. Jeg tror faktisk du bliver mere tilfreds, når du selv kan løse problemerne uden at skulle "konsultere" andre i samme grad.

Bare mine 2 cents :)

Jeg kan godt det basiske, MEN har svært ved at forstå flere former for ting . Det er blandt på grund af de ikke går nok i detaljer så jeg forstår det ordenligt.

t