Sorter i en string

Tags:    php

Hej!
Sider og fidler med et projekt der er ved at blive lidt sjovt.

Jeg har et ARDUINO kit som jeg bruger til temperatur føler + DIV styring.
Dan har hjulpet mig med at få kitet til at sende data til en server, det virker super, tak til Dan.

Nu sider jeg og vil udvide det lidt.
det kunne være sjovt hvis jeg har forskellige kit omkring i huset at jeg kunne loge data i forskellige filer, FX. data fra fyret, data fra Varmepumpen, osv.

hvert kit sender en string til serveren indholdet af denne string bestemmer jeg selv.

så hvis jeg nu sender en streng fra fyret => "fyr=1,60,35" altså 1 fyret køre kedel temp er 60grader c, og schunten er på 35grader c

og lige så med varmepumpen!

Så ville det være fedt at når serveren modtog fyr eller varmepumpe så blev der bare oprettet en CSV fil med navnet fyr eller varmepumpe.

min PHP kode ser sådan ud i dag

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

det kunne være rat hvis jeg ikke skulle ind og lave en grundkode hvær gang jeg havde et nyt kit jeg koblede på.

Kan man ikke lave det sådan at det er navnet på string'en der bliver til fil navnet.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
sådan her?
define("LOG_FILE", "./$fyr.csv");

nej ikke helt.

det jeg kunne tænke mig var noget i stil med:
FX den string/array jeg sender til serveren kan have forskellige navne
de navne skal php koden bruge til at oprette fil navne med.
Eksempel:
jeg sender et array med et indhold! navnet på arrayet skal navngive filen.

fysisk kan jeg godt gøre det men findes der ikke en måde hvor php schribtet ser efter alt hvad der kommer og så bliver der oprettet en fil.

fx:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg ved at det her er helt hen i skoven men iden er jeg sender et navn i blinde til php filen og så opretter php schribtet en fil med det navn, hvis den ikke eksistere hvis den eksistere læger den jo bare dat ind i den eksisterende fil.

$_GET er allerede et array ... bare send flere parametre med ... ?param1=var1¶m2=var2¶m3=var3 ... osv osv osv

ok jeg prøver på en anden måde!

jeg sender GET /test_fil.php?key=125

det vil sige at key indeholder værdien 125.

modtager schribtet skal se så dan ud for at modtage-

$temp = $_GET["key"];

det vil sige at værdien i key flyttes over i temp.

jeg vil kunne sende hvilken som helst variabel til test_fil.php uanset navn og så opretter test_fil.php selv filen hvis den ikke eksistere

altså sender jeg GET /test_fil.php?sol=125

vil jeg ikke først skulle ændre i test_fil.php for at informationen bliver modtaget den skal bare modtage.

egentligt skulle jeg gøre sådan $temp = $_GET["sol"]; men det kunne jeg godt tænke mig hvis det ikke var nødvendigt.

hvorfor ikke bare fortælle hvilken fil der skal skrives til ?

/test_fil.php?fil=sol?temp=125

jo det er fordi jeg laver forskellige ting til venner og bekendte,
og så for ikke altid at skulle rate i php filen når den blev lagt på de forskelliges, server var det nemmere at lave en standart fil som automatisk selv generede en fil. så var der en ting mindre at glemme, jeg ville altid være sikker på at filen blev genered.

og så var det kun opsætningen af ARDUINOen og der har jeg en server funktion på så det gør jeg online on site.

ja, men det er heller ikke noget problem, problemet er, at du vil putte det hele i en variabel i get, mens det ikke er noget problem at putte flere variabler deri.

t