Hej
Jeg sidder og roder med en formular og kan ikke rigtig få det til at spille som jeg gerne vil have det når formularen bliver submitted !
Min erfaring med php er nærmest ikke-eksisterende, da jeg er i gang med at lære det på mit hovedeforløb som WebIntegrator.
Fejlen er klart min egen, da jeg gerne vil gøre det på min måde og derfor kommer jeg nok til at overtræde nogle regler for den korrekte syntax.
Mit ene problem er med isset()
- $email = $_POST['email'];
- $name = $_POST['name'];
- $password = $_POST['password'];
-
- if (isset($email)){
-
- echo "det virker<br>";
-
- echo $email." <br>";
- echo $name." <br>";
- echo $password." <br>";
-
- }
-
- else {
-
- echo 'der mangler én variable';
-
- }
Her er mit problem, at den giver et positivt resultat selvom feltet email ikke udfyldt
Har prøvet at erstatte isset() med !empty() og så virker det.
2. så er mine syntax problemer:
Jeg vil jo gerne teste om flere af formens indtastningsfelter er udfyldte og derfor prøvede jeg med at indsætte flere variabler ind i !empty():
- $email = $_POST['email'];
- $name = $_POST['name'];
- $password = $_POST['password'];
-
- if (!empty($email && $name && $password)){
-
- echo "det virker<br>";
-
- echo $email." <br>";
- echo $name." <br>";
- echo $password." <br>";
-
- }
-
- else {
-
-
- }
men det må man vist ikke - tænkte at jeg kunne spare lidt tid på denne måde i stedet for at skulle lave en masse if-statements.
Så har jeg laget mærke til at når man ser eksempler på brugen af f.eks. isset(), så indsættes superglobalen $_POST[] og det forstår jeg ikke hvorfor man gør ? - jeg har jo lavet en variabel (f.eks. $email) til at holde på det der står i variablen, for jeg tænker således:
1. modtag information fra formular feltet med navnet email
2. overfør information til siden hvor den skal bruges ved hjælp af POST metoden
3. udtræk information fra $_POST['email'] og indsæt det i variablen $email - og så er jeg herefter klar til at kunne benytte den.
Men i mange eksempler ser jeg, at de bruger noget i stil med:
- if (isset($_POST['email'])){
-
- echo "det virker<br>";
-
- echo $email." <br>";
-
-
- }
-
- else {
-
-
- }
Nå, jeg håber nogle er jer hang på så længe.