GOOGLE TOOLBAR

Tags:    visual-basic

Kan man ik lave sådan en toolbar som google har man kan instalere

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg mistænker jo regedit for at indeholde disse informationer så jeg to mig lige en søger for måske at finde noget interessant...

Jeg har den der download accelerator så jeg søgte efter FDA i regedit da det er forkortelsen af programmet...

Jeg fandt 4 henvisninger til dll filer og ocx filer i denne mappe:
HKEY_CLASSES_ROOT\\CLSID\
Jeg fandt de selv samme 4 henvisninger til dll filerne og ocx filerne i denne mappe:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\CLASSES\\CLSID\
Og så fandt jeg 4 værdier der indehold de selv samme CLSID-værdier i denne mappe:
HKEY_CLASSES_ROOT\
Konklution:

Alle relavante mapper henviser til hinanden i et slags mønster. Men navnene på dette mønster er umulig at gennemskue, CLSID-værdierne tror jeg umuligt er nogen man selv skal gætte sig til. De er sikkert bestemt af windows eller IE og derfor tror jeg muligvis at der er en lettere måde at gøre dette end manuelt at redigere i regedit med programmet... Prøv evt at lede efter API-kalds eller sådan noget...

Prøv selv at rode lidt rundt i regedit og søg efter andre IE-bars for at se om mønstreret ligeledes findes på dette objekt. Men pas på for du kan meget let ødelægge en masse!

// Great programs often follow great brains!

[Redigeret d. 20/02-04 22:18:20 af HAP]

Jo, fx. så har google gjort det.

Jo, fx. så har google gjort det.

JA OK Er der så en der ved hvordan man laver sådan en ?

Du skal bare have en textbox kaldet "txtSearch" og 2 knapper der hedder "cmdLucky" & "cmdSearch"...

Fold kodeboks ind/udKode 

Gæt hvilken knap der gør hvad :P

Du skal bare have en textbox kaldet "txtSearch" og 2 knapper der hedder "cmdLucky" & "cmdSearch"...

Fold kodeboks ind/udKode 

Gæt hvilken knap der gør hvad :P

JA det ved jeg men hvad skal man skrive for at den sætter sig fast der oppe i IE ligesom googles og alle de andre

Tak .. LUKKET

t