at gemme et vb program

Tags:    visual-basic

jeg har lavet et påmindelses program hvor man skal kunne skrive nogle ting ind til senere at kom som en popup der er 5 forskellige tider man skal kunne gemme så når man åbner programmet igen skal de stadigvæk være der

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er enig med AC/F2, det er mest praktisk at skrive til en fil.

Du kan skrive til en ini fil på denne måde.

Put følgende kode ind i et modul eller i toppen af din form:

Fold kodeboks ind/udKode 

Du kan læse fra .ini filen med denne command:

Fold kodeboks ind/udKode 

og skrive med denne:

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber du ka bruge det.

gl & hf ;)

[Redigeret d. 06/02-04 22:01:42 af Mikkel Schmidt]

Jaja, men så kan jeg vel indtrodukcere den anden måde som AC/F2 nævner...

Ved at skrive sin egen åben og luk kommado kan du specifere præcis hvad du vil. Jeg skriver mest dette svar fordi jeg er lidt imod API-kald :P

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har ikke testet koden, men er rimelig sikker på at den virker...

Den måde du så kalder mine funktioner på er:

Hent Indstillingerne
Hvis du gerne vil have data'erne ud til dine lblTime1, lblTime2, lblTime3, lblTime4, lblTime5 kan du gøre sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Gem Indstillingerne
Hvis du ligeledes har en lblTime1, lblTime2, lblTime3, lblTime4, lblTime5 kan du gøre sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

// Great programs often follow great brains!

Gem det til en fil (eller registreringsdatabasen).
For at læse og skrive fra og til en fil skal du bruge Open og Close og de tilhørende funktioner.

/AC

Og til at skrive til registreringsdatabasen er den letteste måde at du bruge kommadoerne: 'SaveSetting' & 'GetSetting'... Dette er nok klart den letteste måde da vb klarer alt for dig!

// Great programs often follow great brains!

Njah, men det er en grim måde, hvis man fx skal have programmet og settings over på en anden computer.. Og desuden er det bedre jo mindre rod der er i registreringsdatabasen. Derfor vil jeg klart foretrække at skrive til en fil.

/AC

t