Tags:
visual-basic
Jeg vil gerne kunne ændre en fil der har egenskaben ReadOnly til egenskaben ReadWrite fra en macro i Microsoft Project.
Min opgave går på, at flere brugere skal kunne redigere det samme projekt, som er et ReadOnly project. Redigeringen skal foregå via en knap med en bagvedliggende macro, som åbner informations dialogboxen, hvor brugeren så kan ændre data, hvorefter disse ændringer skal ajourføres i det oprindelige projekt, i project databasen og i andre aktive brugeres versioner af projektet.
Indtil nu har jeg lavet det sådan, at aktiveres "knappen til redigering" kopieres projektet (ReadOnly) til et nyt projekt (readWrite).
Mit problem er så at få det nye project kopieret tilbage i det gamle project (evt. slet det gamle projekt og kopiere det nye til det gamle projekt) og gør det til et ReadOnly projekt igen.
Jeg har forsøgt med
FileSaveAs Path & PathSeparator & NewName, , , readOnly:=vbYes
FileSaveAs Path & PathSeparator & NewName, , , ReadOnly:=True
uden held.
Hvordan jeg så får "refreshed" data hos de andre brugere er et andet problem, og der skal også laves noget med styring af, at flere brugere ikke må kunne redigere samme post samtidig.
Er der måske en smartere løsning end al den kopieren? Jeg er helt ny, så jeg er åben for gode idéer!