Igen, igen, igen og igen

Tags:    c++

Hvorfor kan jeg ikke få koden til at virke???
|
\\ /
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg må være komplet idiot, koden virker så simpel, men nåja der er jo nogen der skal leve af at hjælpe mig af med det problem.

MVH. qff

10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Men jeg har et nyt spørgsmål til jer. Hvorfor må jeg ikke kalde funktionerne one-/twoplayer() i dette script?

Fold kodeboks ind/udKode 

MVH. qff

Prøv at rykke funktionerne op over dit int main()

-----
Email: christian [at] steffweb [dot] dk
MSN: christian [at] steffweb [dot] dk

Hvorfor kan jeg ikke få koden til at virke???
|
\\ /
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg må være komplet idiot, koden virker så simpel, men nåja der er jo nogen der skal leve af at hjælpe mig af med det problem.

MVH. qff

Fold kodeboks ind/udKode 

Virkede da jeg ændrede det til sådan her

Men jeg har et nyt spørgsmål til jer. Hvorfor må jeg ikke kalde funktionerne one-/twoplayer() i dette script?

Fold kodeboks ind/udKode 

MVH. qff

Prøv at se på linjen hvor der står "switch(mode)" den ser sådan her ud:

switch(mode) { _ _
du skal bare fjerne "_ _" så skulle den gerne virke det gør den ihvertfald her.

PS: _ _ står længere henne i eksemplet bare for at vise dig det

[Redigeret d. 22/02-04 21:32:36 af KOEN]

Hvad er det du ikke kan få til at virke? Jeg kan ikke rigtigt se at der er noget problem.

Hvad er det du ikke kan få til at virke? Jeg kan ikke rigtigt se at der er noget problem.

Jeg har heller ikke noget problem hvis jeg bare kopier hele koden. Hvad er der galdt?

Jeg har heller ikke noget problem hvis jeg bare kopier hele koden. Hvad er der galdt?

Mystisk kan I få den til at vise "Blablabla" osv.?

MVH. qff

Sorry guys, men det var en fejl i min compiler...
Fattede heller ikke at den ikke skulle virke, LORTE COMPILER TING... Nåja

MVH. qff

Fold kodeboks ind/udKode 

MVH. qff

Og bare rolig det har ikke noget at gøre med HER kommentaren.

MVH. qff

Du skal have en definition af oneplayer() og twoplayer() inden du kalder dem. Så enten flytter du dem op før main, eller du laver prototyper, før main:

int oneplayer(void);
int twoplayer(void);

BorlandC vil ikke finde sig i at man kalder main() fra main(), gcc ser ikke ud til at have problemer, mystisk.

Nogle kompilere på nogle systemer skriver først til skærmen når der kommer en "\\n" eller endl, så hvis du har:

cout << "whatever";
system("pause");

Så er det ikke sikkert at den skriver "whatever" inden kaldet til system(...), du kan løse det ved at skrive:

cout << "whatever";
cout.flush();
system("pause");

Du bør nok finde en mere elegant måde at lave "hit any key to continue" på. Nogen systemer vil lave en ny dosbox for hver system() kald.

t