Chat

Tags:    visual-basic

Hej

Jeg skal i gang med at lave en chat på min skole... men jeg har det problem at jeg ikke har en Winsock... Men kan man lave en chat uden?
Jeg er selv nybegynder (har leget med det i en uge :S) så undlad venligst at komme med indviklede kommentarer tak.
Jeg går nemlig på en efterskole hvor deres VB er en del af Office-pakken; dvs. noget r*v, men jeg håber at jeg kan lave en alligevel.
er der ellers noget specielt jeg skal bruge udover Winsock?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvis det er en text chat du er ved at laver kan man godt man skal lave hvor den gemmer i en fil og den anden åbner jeg har laver så man kan med 2 computer så hvis der skal tilsluttes mer 2 computer skal jeg lige tænke mig om før jeg kan hjæle dig...

//ETA aka Emil Thor Andersen
Http://www.eta-wall.tk/

Der er omkring 30 computere her på skolen, såå... og jo, regner med at det bliver en text-chat

Du kan prøve

Insert>Userfomr

hvis du ikke alleredet har gjort det

så vil du få en form og en væktøjslinie

Højre klik på værkøtjslinie Additional Controls

prøv så om du kan finde

Microsoft Winsock Control

Kan du det Hack den af og klik ok

nu har du WinSocket Kontrollen og kan læse artiklen

http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=141&techid=4

om hvordan du bruger den til en chat.

mvh.

Thomas Christensen

hvis det er en text chat du er ved at laver kan man godt man skal lave hvor den gemmer i en fil og den anden åbner jeg har laver så man kan med 2 computer så hvis der skal tilsluttes mer 2 computer skal jeg lige tænke mig om før jeg kan hjæle dig...

Der er omkring 30 computere her på skolen, såå... og jo, regner med at det bliver en text-chat

Du kan prøve

Insert>Userfomr

hvis du ikke alleredet har gjort det

så vil du få en form og en væktøjslinie

Højre klik på værkøtjslinie Additional Controls

prøv så om du kan finde

Microsoft Winsock Control

Kan du det Hack den af og klik ok

nu har du WinSocket Kontrollen og kan læse artiklen

http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=141&techid=4

om hvordan du bruger den til en chat.

mvh.