Hjælp til lidt kode

Tags:    visual-basic

Jeg har min kode som ser sådan ud
Fold kodeboks ind/udKode 

Så vil jeg have når man velger en linje skal den vælge linjerne i de 3 list boxe og så slette linjen i de 3 boxe dår man drykker på slet knappen.

Der er lige en ting til, jeg vil også have at når man vælger en linje og trykker delete skal den slette linjen, og det samme med enter så skal den bare tilføje det man har skrevet i Text1, Text2 og Text3

Er der ikke en der kan rette lidt i koden da jeg ikke fårstår så meget bår jeg bar får et stykke kode

Det skal lige siges at jeg har kigget i men bog om vb men intet af det der står i bogen

[Redigeret d. 13/12-03 19:42:58 af kasper]

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har min kode som ser sådan ud
Fold kodeboks ind/udKode 

Så vil jeg have når man vælger en linje skal den vælge linjerne i de 3 list boxe og så slette linjen i de 3 boxe når man trykker på slet knappen.

Der er lige en ting til, jeg vil også have at når man vælger en linje og trykker delete skal den slette linjen, og det samme med enter så skal den bare tilføje det man har skrevet i Text1, Text2 og Text3

Er der ikke en der kan rette lidt i koden da jeg ikke forstår så meget når jeg bare får et stykke kode

Det skal lige siges at jeg har kigget i men bog om vb men intet af det der står i bogen

[Redigeret d. 13/12-03 19:42:58 af kasper]

jeg har rette koden og kommet med lidt kommentare til koden.

jeg har lidt svært ved at forstå meningen med den trejedie knap

det med tasterne kan gøres sådan her
<pre>
Private Sub List1_KeyPress(KeyAscii As Integer)
if Keyascii=vbkeyDelete then
Command2_Click 'udføre knap 2's handlinger
elseif keyascii=vbkeyreturn then
Command1_Click 'udøfre knap 1's handling
end if
End Sub
</pre>

mvh.
Thomas Christensen

[Redigeret d. 13/12-03 20:03:05 af Thomas Christensen]

t