at sende data gennem paralel port, eller via net send

Tags:    c++

jeg vil lave et simpelt program, der kan sende tekst til en anden computer, enten via printer porten, eller hvis dt er for svæt, så via dos og net send.

Nogen forslag, har søgt på google, kan bare ik finde noget, hvis ejg gør er det for svært (er nybegynder) og jeg kan overhovedet ik finde noget om hvordan jeg kører dos commands i c++

På forhånd tak!

8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her giver jeg dig lige nogle link du kan kigge på:
http://www.codeproject.com/internet/fakesend.asp?print=true

Søg evt. videre på google:
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Netsend+C%2B%2B&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

[Redigeret d. 19/02-04 18:29:32 af CHadi]

#include <iostream>
#include <stdlib.h>

using namespace std;

int main()

{
string sendto;
string msg;

cout << "Msg Program" << endl;

cout << "Indtast modtager" << endl;
cin >> sendto;

cout << "indtast besked" << endl;
cin >> msg;

system("net send sendto msg");

system ("pause");

return 0;
}

tænkte mere på noget lignede det her, meget simpelt, men jeg er ik så god, fatter ik meget af de der koder du har linket til, og jeg gider ik abre kopiere noget der virker, jeg vil vide hvad der sker.

Hvordan for jeg de to strings "sendto" og "msg" ind i system ("net send") ?

kan jeg gøre sådan at hvis en anden pc har det samme program, så kommer beskeden i programmet, i stedet for at der popper en boks op?

Noget i stil med:

Fold kodeboks ind/udKode 

Noget i stil med:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det ser da meget fornuftigt ud, det eneste jeg ik helt for står er den følgenede linie: "system(command.c_str());" forstår ik lige det der ".c_str())" nogen der kan forklare?

system() forlanger en "const char *", command er en string, for at få adgang til den streng denne indeholder som en "const char *" bruger man c_str().

system() forlanger en "const char *", command er en string, for at få adgang til den streng denne indeholder som en "const char *" bruger man c_str().

Det giver ik meget mening for mig, nok mest fordi jeg ik ved hvad const char er, men det går nok, tak for hjælpen.

Det giver ik meget mening for mig, nok mest fordi jeg ik ved hvad const char er, men det går nok, tak for hjælpen.

Du ved sansynligvis hvad en char er, så lad os starte der:

char W;

W er en almindelig char varibel, og:

char Q[123];

Q er et array af char og:

char *P;

Her er P en pointer til char, i.e. char *, dernæst:

const char C;

Her er C en const (dvs. umodificerbar) char, kombinerer man disse får man:

const char *Y;

Her er Y en pointer til const (det vil stadig sige umodificerbar) char.

Hvis du har fået svar på dit spørgsmål, eller ikke har brug for svaret længere, så luk venligst denne tråd.

/AC

t