event til rs232

Tags:    c++

Jeg skal i gang med at lave et program der skal snakke med en RFID scanner over RS232 porten. Jeg har ladet mig fortæller der hvor jeg købte scanneren at der skulle findes en event til dette. Det som jeg skal er at jeg skal have programmet til at lytte på rs232 porten og så når jeg scanner mit kort kommer der et nummer ind til programmet der så skal gøre en masse ud fra dette nummer, men jeg kan ikke lige komme i gang med det da jeg ikke kan finde nogen event til dette og håber der er nogen der kan hjælpe mig her. Jeg benytter borland c++builder

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der findes en Cport component til Borland builder jeg selv har brugt en del gange som er suveræn til kommunikation med rs232 og rs485 netværk.

du kan hente den her http://sourceforge.net/projects/comport/

den er lidt langhåret at instalere men når den først er inde er den kanon.

der er 2 events du skal bruge.

Comport & ComDataPacket

hvis du kender start&slut character bruger du ComDataPacket.

OnPacketRecieve blabla.

hvis ikke kan du bare hive alt ind i eks en memobox det gøres således.

AnsiString Str;
ComPort1->ReadStr(Str, Count);
Memo1->Text = Memo1->Text + Str;

mvh Carsten Andersen

Jeg skal i gang med at lave et program der skal snakke med en RFID scanner over RS232 porten. Jeg har ladet mig fortæller der hvor jeg købte scanneren at der skulle findes en event til dette. Det som jeg skal er at jeg skal have programmet til at lytte på rs232 porten og så når jeg scanner mit kort kommer der et nummer ind til programmet der så skal gøre en masse ud fra dette nummer, men jeg kan ikke lige komme i gang med det da jeg ikke kan finde nogen event til dette og håber der er nogen der kan hjælpe mig her. Jeg benytter borland c++builder

Hej

En ting du kan prøve er at finde en seriel komponent evt. her et sted

http://www.buddydog.org/C++Builder/c++builder.html

Eller du kan downloade en seriel klasse fra

www. codeproject.com

Ellers kan du bruge Windows API funktioner. Her skal kigge efter CreateFile, WriteFile og ReadFile funktioner.

Hilsen Thomas Vanting

Hej
Hvis du ikke har fået svar, findes der et OCX- objekt der kan klare jobbet for dig. Dette objekt giver dig et event når der er modtaget og du kan sende igennem dette.

Det hedder mscomm.ocx . Hvis du vil vidre mere om objektet kan du prøve at søge hjælp hos VB - folk. De bruger det normalt.

Hvis du vil lave din egen kommunikation, er det rigtigt du kan bruge CrateFile. Her skal du bare være opmærksom på at du skal lave en modtager og en sender tråd. Ellers vil dit program evt. gå i stå når der ikke modtages data.

Mvh
Janus S. Andersen

Hvis du har fået svar på dit spørgsmål, eller ikke har brug for svaret længere, så luk venligst denne tråd.

/AC

t