Gem en aplikation

Tags:    visual-basic

Kan man gemme en aplikation helt? Dvs. gøre den usynlig(formX.hide), fjerne den fra processlinien, system tray OG ikke mindst Windows Jobliste + gøre den immun over for nogen form for lukning?

Det var ikke spørgsmålet, det kommer nemlig her:
Hvordan?
(bare så mange så muligt)

(hvis det er noget helt vildt advanceret giver jeg selvfølgelig flere up)

på forhånd tak for alle henvendelser og tak til dem der har svaret på mine tidligere spg!

/indsæt selv citat/
/Indsæt selv dårlig vits/
Andreas Ahlbuich

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
"Øh", ja, ja. Det vil det om ikke andet kunne bruges til... her kan jeg så stille mig op og sige... sådan noget kunne jeg ikke finde på.... men gør det nogen forskel? Altså at jeg siger det...

derfor: Jeg har ikke tænkt mig at lave vira!

/indsæt selv citat/
Andreas Ahlbuich

Du kan i hvert fald iwindows 98 lave så formen ikke kan ses i en taskbar ved at sætte formens property "show int taskabr" til false

og du kan via api sørge for at windows eget luk program (ctrl+alt+del) ikke kan se det, et andet program kan sagtens se det og lukke det.

mvh.
Thomas Christensen

Du kan starte med at fjerne den fra joblisten:
App.TaskVisible = False

// Great programs often follow great brains!

Tør man spørge hvad du skal bruge det til? Kald mig bare paranoid/mistænksom, men det lyder unægtligt som en virus??

/Andreas Møgelmose

----
Don\\'t take life too serious, you\\'ll never escape it alive anyway.

"Øh", ja, ja. Det vil det om ikke andet kunne bruges til... her kan jeg så stille mig op og sige... sådan noget kunne jeg ikke finde på.... men gør det nogen forskel? Altså at jeg siger det...

derfor: Jeg har ikke tænkt mig at lave vira!

/indsæt selv citat/
Andreas Ahlbuich

Det er ikke muligt at gøre den helt usynlig, ikke med VB, måske kunne man godt ved at pille lidt ved kernen i selve windows, men som sagt ikke ligefrem et job for VB.

Du kan for at gemme programmet så godt som muligt, lave det til en service (virker så kun i NT miljøer). Men det vil ikke være muligt at gemme programmet helt. Jeg kan ikke huske hvordan man laver en service, men kig nogen api funktioner igennem, og så finder du den nok.

\\"You look just like a little hog. Squeal piggy!\\" -Deliverance

t