Forslag til FAQ'en ønskes

Tags:    visual-basic

Hej,

Jeg er blevet valgt til at være redaktør for VB

Jeg læste tråden

http://www.udvikleren.dk/thread.php?f=7&t=156

Og synes også at det var en god idé, for eller skulle man observer forummet tit.

Så hermed udlover jeg en dusør til de 4 personer der finder et pasende spørgsmål til FAQ' en
Der 200 UP i puljen såled 50 Til hver!

Betingelserne er
-At spørgmålet skal have nået med VB at gøre
-Spørgsmål som sandsynligt vis er eller vil blive stille mange gange

Som hvem af jer er de bedste Dusør jæger?

Jeg prøver at se om jeg kan vurder minst 2 tråde om dagen, men jeg har et studiet,lektier og et værelse der skal rydes op!

---
Thomas Christensen
udvikleren.dk - VB redaktør
thomas@comthomas.zzn.com

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et ofte stillet spørgsmål er hvordan man kan indtaste fx. kun tal i en text box. Derfor ville en god tilføjelse til faq være "Hvordan kan jeg begrænse hvilke tegn mit program accepterer?".

Et andet emne der ofte er problemer med for nybegynderen er hvordan man søger og klipper i strenge (InStr, Mid, Left, Right).

Mvh,

Thomas Nielsen

Du kan også forklare noobs hvad de skal dimme deres variabler som... Fx er der måske nogle der stadig ikke har fattet hvad forskellen på en string og en integer er...

Og til de mere øvede kan der måske skrives lidt om hvordan man inkludere en *.ocx og en *.dll i sit project så man lige pludselig også kan arbejde med fx RichTextBox eller Winsock...

Desuden kunne det også være meget godt med en forklaring på hvad man bruger moduller og class-moduller samt forms og mdi-forms til...

// Great programs often follow great brains!

Jeg tror der er mange nybegyndere der gerne vil vide hvor man anskaffer sig vb... pris osv.

Måske lidt om hvem der har lavet vb (microsoft) og hvordan sproget har udviklet sig gennem tiden og hvorfor det er blevet et så populært programmeringssprog (fordi det er så nemt)

[Redigeret d. 20/08-03 20:58:45 af HAP]

Måske lidt om hvem der har lavet vb (microsoft) og hvordan sproget har udviklet sig gennem tiden og hvorfor det er blevet et så populært programmeringssprog (fordi det er så nemt)

[Redigeret d. 20/08-03 20:58:45 af HAP]

Jeg tror ikke at, hvem som har udviklet sproget, og hvorfor det er et porpulært sprog, er særlige interessante spørgsmål.

Med Venlig Hilsen: CHadi
http://chadi.h4f.dk

Næhh, men det giver nogle gode facts som er værd at vide...

t