WebBrowser ProcessLinje

Tags:    visual-basic

Hej.

Jeg er ved at lave en webbrowser. (se: www.treesoft.dk)
Jeg har lavet det med en MDIForm og så frmDocument som chield.
Nu har jeg så lavet så hver gang man trykker på "Ny Side", opretter
den en ny frmDocument.

Nå man så minimerer et vindue, så ligge det sig nede i bunden af min webbrowser.
Nu vil jeg så gerne have, at i stedet for at vinduet ligger sig i bunden, ligger sig i en
processlinje, ligesom den ved siden af "Start" knappen i Windows.

Hvordan laver jeg det?

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kunne jo gøre som de fleste andre browsere... At hver gang man åbner et nyt vindue åbner den faktisk bare programmet en gang til... Derfor kan du normalt se alle de åbne vinduer på proceslinien.

For at opnå det skal skal du ikke bruge en mdi-form og mdi-childs!

Håber du forstår...

PS. En smart ting der ville peppe din browser op ville være hvis du kunne få den til at åbne irriterende popup som mdi-childs og normale sider som et nyt vindue (program)... Så kunne du med programmet sørge for at popups ikke kan placeres steder uden for skærmbilledet hvor man ikke kan se dem, og du kunne sørger for at de alle ville blive placeret på en eller anden form for liste så man hurtigt kunne klikke alle 7 popups væk uden at skulle placere musen over X'et på alle popupsne...

Jeg vil gerne have lavet en processlinje inde i WebLooker...Det ser federe ud, og der er nogen der har bedt mig om at lave en processlinje.

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

det kan du også godt :D
hvis du åbner programmet med en shell returnere shell en værdi
værdi = shell("C:\\program.exe")

Så kan du lave en eller anden form for liste over de åbne vinduer og når man så vælger en på listen finder den værdien på det vindue frem og køre værdien igennem 2-4 api calls som så sætter fokus på vinduet... På den måde kan du lave en menu over alle vinduerne og stadig have dem vist på proceslinien...

// Great programs often follow great brains!

t