En der kan fortælle mig hvad Option Explicit er ?

Tags:    visual-basic

Hey alle.

Mit spørgsmål er måske lidt dumt, men er da jeg er igang med at lave en text editor fra guiden stødte jeg på Option Explicit. En der kan fortælle mig hvad det er ... ? Jeg er ny i VB så jeg kender ikke "udtrykkende"... eller hvor de forskellige ting ligger.

... jeg ved ikke helt hvor meget dette spørgsmål er værd så jeg udlover 20 point's til rigtigt svar

På forhånd tak ... !

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
så vidt jeg ved er det noget med kodestandard.
Hvis du har Option Explicit på så SKAL du definere variabler, eks. dim variabel, dim variabel2
uden option explicit behøves du ikke at definere variabler...

så vidt jeg ved er det noget med kodestandard.
Hvis du har Option Explicit på så SKAL du definere variabler, eks. dim variabel, dim variabel2
uden option explicit behøves du ikke at definere variabler...

det er at hvis du skriver option explicit skal du definer variblerne, mens du ikke behøver hvis du ikke gør, du kan imlertidig sætte visual basic til automatisk at sætte denne komando en.

fordele nved option explicit er at den mens du skriver kommer at siger varible ikke er defineret!

eks.

<pre>

dim fem1 as long

fem1=val(text1.text)

fem1=fem+1

</pre>

her vil vb siger at vairblen fem ikke eksistere

-thomas

Her er hvad der står i MSDN Library:

When Option Explicit appears in a module, you must explicitly declare all variables using the Dim, Private, Public, ReDim, or Static statements. If you attempt to use an undeclared variable name, an error occurs atcompile time.

If you don't use the Option Explicit statement, all undeclared variables are of Variant type unless the default type is otherwise specified with a Deftype statement.

Note Use Option Explicit to avoid incorrectly typing the name of an existing variable or to avoid confusion in code where thescope of the variable is not clear.

I Am The Cyborg, and i`m here to serve :)

tak for svarende ... hmm har i begge fået up ... ??????????

Her er hvad der står i MSDN Library:

Tak for det, men det var sådan set lidt ligemeget. Håber i alle 3 har fået up...

t