compile til linux på en windows

Tags:    c++

Hej

Jeg vil gerne compile programmer til linux på min windows maskine. Jeg har prøvet med gcc compileren der følger med cygwin, men kan ikke rigtig få det til at virke.

Nogen der har en howto eller en god ide??

M.V.H
Jimmi

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg vil gerne compile programmer til linux på min windows maskine. Jeg har prøvet med gcc compileren der følger med cygwin, men kan ikke rigtig få det til at virke.

M.V.H
Jimmi

Hmmm....det compilerede kode kan ikke eksekveres under Linux, men din kode skulle gerne være portabelt til Linux (medmindre du bruger Windows kald). Må vi se noget kode, der ikke virker ?

Hej

M.V.H
Jimmi

Har jeg ikke set det spørgsmål før?

Hvis jeg ikke tager fejl er den noget "embedded" linux du skal køre det på.

Normalt når man skal kompilere til et indlejret system skal man udover kompileren bruge en "platform" hvorpå koden skal køre. Nogen kalder denne platform en Board Support Package, BSP

Platformen inkluderer i reglen noget startup kode, et hardware abstraktions lag og noget der OS.

Man kan måske godt kompilere til din processor med cygwin, men platformen følger ikke med cygwin.

Er det en ARM processor?

Er det NIOS processor board herfra:
http://www.altera.com/products/ip/processors/nios/nio-index.html
du skal køre kode på?

Er det en ARM processor?

Øhhh...der står da ikke noget i hans spørgsmål om at det er embedded programmering. Eller har jeg fuldstændig misforstået noget ?

Er det en ARM processor?
Øhhh...der står da ikke noget i hans spørgsmål om at det er embedded programmering. Eller har jeg fuldstændig misforstået noget ?

>Robert, som jeg skrev; jeg har en mistanke om at have set spørgsmålet før.

>Jimmi. Linux er ikke bare Linux, der findes Linux til mange forskellige systemer/processorerer.

For at lave et komplet program skal du:
1: Oversætte til den rigtige processor, og med de rigtige flag. gcc har en lang række flag, du finder dem under "Configuration Dependent Options" i info (info gcc).
2: Linke med de rigtige biblioteker, jeg vil tro at disse biblioteker kommer med den Linux instalation der skal kører på target processoren.
3: Får overført "programmet" til target systemet og køre det der.

/b

Hvis du har fået svar på dit spørgsmål, eller ikke har brug for svaret længere, så luk venligst denne tråd.

/AC

t