tak for de mange indlæg men jeg skal bruge det til vb 6 enterprise edition og jeg er ret ny jeg tænkte bare på om man kunne skifte de der kedelige knapper ud med nogle andre som gjorde det samme
Der er to måder og det er ret simpelt - ved ikke helt hvilken af de to det er du vil.
Den ene er at du vil have et billede på en normal CommandButton i stedet for tekst. Det gør man ved at gå ind i Properties for ens knap og sætte: - Caption skal være tom - Style skal sættes til 1 - Graphical - Billeder skal indsættes i Picture, DisabledPicture og DownPicture.
Den anden er simpelthen at bruge et billede som knap. Her indsætter man Image-control på sin form. Den er næsten nederst som standard-control ude i venstre side. Her sættes dens property Picture til det billede som man ønsker skal være knap. Når man dobbeltklikker på den kommer man ind i Image1_Click() hvilket er det event du skal bruge til at køre kode, når man trykker på knappen.
Hvis du vil have at knappen også skal "gå ned" når man trykker på den kan du indsætte følgende kode:
Private Sub Image1_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Image1.Picture = LoadPicture("down.gif")
End Sub
Private Sub Image1_MouseUp(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Image1.Picture = LoadPicture("up.gif")
End Sub
... hvor 'down.gif' og 'up.gif' er henholdsvis billedet, når knappen er oppe såvæl som nede (ikke psykisk nede! :-b)
Håber du kunne bruge min hjælp...
/ Bjarke
--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
--------------------------------------------------
*** Matematisk Student anno 2003!! *** (Juhuu...)