Koder..

Tags:    visual-basic

Hej, jeg er lige begyndt at snuse lidt til Virtuel Basic.. og prøver på at lære det. Så jeg har lige et par spørgsmål og håber I kan hjælpe...

(husk, jeg er LIGE begyndt på det)

1. Hvordan kender man alle koderne der er.. Altså jeg regner da ikke med I alle kan dem i hovedet, så kan I forklar hvordan I gør det? Henter I dem eller kan I dem? er der en online liste eller noget lignende?

2. F.eks nu hvor jeg vil lave et lille tal system..
Så vælger f.eks tallene: 29, 128, 823, 92, 10, 8, 99

Hvordan gør jeg så, at den vælger et tilfældigt nummer.. så f.eks når jeg trykker på en knap tager den måske 823! Og hvis jeg trykker igen så kommer 99..

Håber I kan hjælpe, vil rigtig gerne lærer det her.

Hej Shouresh,

Nu er det godtnok lang tid siden, men tror nok der er en kommando der hedder random.
Den bruger du så på den her måde tal = random(mindsteværdig, størsteværdi)

Med venlig hilsen
Ken Christensen

Hej Shouresh !!!

>1. Hvordan kender man alle koderne der er.. Altså jeg regner da ikke med I alle kan dem i hovedet, så kan I forklar hvordan I gør det? Henter I dem eller kan I dem? er der en online liste eller noget lignende?

Du installere MSDN hvilket giver der svare på det meste, ellers findes der mange gode forum på nettet som kan hjælpe. (Bruger selv MSDN og den tilhørende hjemmeside og husker ikke på særlig mange kommandoer)

I VB er grund sproget Basic og jeg har på et tidpunkt lært dette sprog. VB har blot nogle tilføjelser. Udover MSDN har jeg købt mig en bog fra Microsoft omkring emnet.... (En stor opslagsbog en god ting at have)

Nu er jeg ikke selv super god til VB, men har stor respekt for du vil lære sproget. Forsøger også selv at blive bedre til sproget (Er C / asm - programmør).

Janus S. Andersen

P.s God fornøjelse med programmeringen.

*** Livet er smukt ***

Hej, jeg er lige begyndt at snuse lidt til Virtuel Basic.. og prøver på at lære det. Så jeg har lige et par spørgsmål og håber I kan hjælpe...

(husk, jeg er LIGE begyndt på det)

1. Hvordan kender man alle koderne der er.. Altså jeg regner da ikke med I alle kan dem i hovedet, så kan I forklar hvordan I gør det? Henter I dem eller kan I dem? er der en online liste eller noget lignende?

Nej, men de mest brugerbare(i hvertfald jeg) , men ellers er der forum bøger og hjælpefiler!

2. F.eks nu hvor jeg vil lave et lille tal system..
Så vælger f.eks tallene: 29, 128, 823, 92, 10, 8, 99

Hvordan gør jeg så, at den vælger et tilfældigt nummer.. så f.eks når jeg trykker på en knap tager den måske 823! Og hvis jeg trykker igen så kommer 99..

<pre>
dim tal(1 to 7 ) as integer
dim tagtal as integer

'integer er en variable, der kan indolhde fra -32765 til +32766 unde komma.
'eller den kan indholde fra 0 til 32766+32765

tal(1)=29
tal(2)=128
tal(3)=823
tal(4)=92
tal(5)=10
tal(6)=8
tal(7)=99

'hvis du bare vil vælge et tilfældig tale memmel 1 og 10 behøver du ike arayet.

randomize 'ryst posen , kna ikke hsuke gælder vb, men hvertfald qb, skal den bruge en paramet et
'tal brug da time, da den skifter omend ikke hvert sekund, så minut!

tagtal=(rnd*7)+1
'kan ikke huske om det kun er 6 ved 7 mulige.
'så brug da denne uden '
'tagtal(rnd*6)+1

msgbox tal(tagtal)

'dette viser et tilfældigt tal, af de syv muglige

</pre>

Håber I kan hjælpe, vil rigtig gerne lærer det her.

P.S.

har ikke testet men det burde virke

mvh.
Thomas

Foresten så har "vi" de mest almindelige koder i hovedet som vi bare kan...

Til Thomas

Jeg har lavet systemet, men med tallene 1,2,3,4,5,6,7. Ved du hvordan man kan gøre sådan at istedet for at den hedder "1" i msgbox'en siger den Jens ? ovs. med andre navne ... Jeg vil gerne modtage svar fra andre der ved det :D siger sig selv hehe, men du ser ihvertfald ud til at have styr over det!

http://www.udvikleren.dk/thread.php?techid=4&f=4&t=423

Der er jo mange måder at klare den opgave på! Og jeg har bare valgt en af dem...

Fold kodeboks ind/udKode 

Der hvor der står 'MsgBox navne(2)' skal bare ændres så den ændres på en sådan måde som du vil bruge den...

Forklaring:
Split(em_navne, "-") = deler teksten op i flere dele som så bliver lagt ind i et array... Den splitter teksten 'em_navne' op mellem hver '-'

Julietlovelove1@yahoo.co.uk
Hello dear new friend,
how are you today i hope that every things is ok with you as is my pleassure to contact you after viewing your profile which really interest me in having communication with you if you will have the desire with me so that we can get to know each other better and see what happened in future.
i will be very happy if you can write me through my email for easiest communication and to know all about each other,here is my email (Julietlovelove1@yahoo.co.uk) i will be waiting to hear from you as i wish you all the best for your day.
yours new friend.
Juliet

t