sende egen type gennem winsock control

Tags:    visual-basic

jeg er ved at lave et lille netværks spil og vil så sende data til og fra serveren. der har jeg lavet min egen type i et alm. module

når jeg så opretter en variabel af denne type og vil sende den med winsock.. så får jeg denne fejl

Only public user defined types defined in public object modules can be used as parameters or return types for public procedures of class modules or as fields of public user defined types

og i MSDN står denne beskrivelse men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få det til at virke

This error has the following cause and solution:

You attempted to use a public user defined type as a parameter or return type for a public procedure of a class module, or as a field of a public user defined type. Only public user defined types that are defined in a public object module can be used in this manner.

-soNNe

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Skriv en rutine, der modtager din brugerdefinerede type som et argument og placer denne rutine i et standard kodemodul. Lad så denne rutine sende felterne i typen, ét ad gangen.

Problemet er, at du ikke kan bruge en public type som argument i klassemoduler (tror jeg da).

Software is here and now but rock and roll is forever.

t