2 spørgesmål omkrign linux og filer.

Tags:    c++

1) Hvordan kan jeg programmere vinduer til RedHat linux, som kan køre på fvwm?

2) hvordan kan jeg gøre så hvis jeg klikker på en fil med endelsen *.tsh(eller noget) så åbner mit c++ program og begynder at arbejde med filen.(jeg har lavet det med fil arbejdet, men ikke det med åbne filer vad at klikke på dem)

på forhånd tak, Rune B alias RunesS
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

2) hvordan kan jeg gøre så hvis jeg klikker på en fil med endelsen *.tsh(eller noget) så åbner mit c++ program og begynder at arbejde med filen.(jeg har lavet det med fil arbejdet, men ikke det med åbne filer vad at klikke på dem)

*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Ja indtil videre kan jeg kun svare på spørgsmål 2....
Hvis du har windows, så kan du indstille den fil til at blive åbnet af dit program...
Når du trykker på en fil windows ikke kender, så popper der en menu op, og fra den kan du vælge et program...

Mvh.

Christian S.
const 2 = 3;
2 + 2 = 6;

Ja indtil videre kan jeg kun svare på spørgsmål 2....
Hvis du har windows, så kan du indstille den fil til at blive åbnet af dit program...
Når du trykker på en fil windows ikke kender, så popper der en menu op, og fra den kan du vælge et program...

Mvh.

Christian S.
const 2 = 3;
2 + 2 = 6;

alt det ved jeg, men hvad med koden der finder filen jeg klikkede på, det er den jeg leder efter.
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Okay nu forstår jeg...
Jeg er ikke sikkert på det, men du kan eksempelvis, prøve at finde ud af det, ved at køre dit program med parametre, hvis du har bloodshed, kan du gøre det med at trykke parameter, når du har kompileret den...
Ved ikke helt hvordan det virker, men det kan være det har noget med det at gøre.

Mvh.

Christian S.
const 2 = 3;
2 + 2 = 6;

*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

1: Hvad er fvwm?

2: Du skal associere filer med den extension til dit program.
Det kan du gøre fra en kommando prompt med to kommandoer:

assoc .tsh=min_fil_type

ftype min_file_type=c:\\whatever\\mitprogram.exe "%1"

Så får du filnavnet som parameter til main.
Hvis det er et konsol program:

int main(int argc, char *argv[])

Hvis der blev angivet én parameter vil argc være 2 og argv[1] vil være parametren, i dit tilfælde filnavnet.

Hvis det er en Win32 app:
int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, INT nCmdShow)

Her vil lpCmdLine være parametren.

fvwm er en window mannager.

og jeg forstod ikke helt hvad du sagde så du må gerne lige forklare det lige en gang til : / : D
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

fvwm er en window mannager.

og jeg forstod ikke helt hvad du sagde så du må gerne lige forklare det lige en gang til : / : D
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Du skal lave en ass på din filtype. Det gør du ved at springe til en console og skrive det som han har forslået. Altså hvor du selvfølgelig ass til den rigtige fil og program.

MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

Hvad er det du ikke forstod?

Jeg har ladet mig fortælle at man også kan associere et program til en extension i explorer, find en fil med den rigtige extension, højreklik på den og og vælg "Open With" og vælg "choose program", i boxen der popper op finder du dit program og sætter et flueben i "allways use this program to open these files".

Overskriften på det her spørgsmål er "linux og filer", jeg skal blot lige være sikker; er det windows du vil gøre det på?

Hvad er det du ikke forstod?

Jeg har ladet mig fortælle at man også kan associere et program til en extension i explorer, find en fil med den rigtige extension, højreklik på den og og vælg "Open With" og vælg "choose program", i boxen der popper op finder du dit program og sætter et flueben i "allways use this program to open these files".

Overskriften på det her spørgsmål er "linux og filer", jeg skal blot lige være sikker; er det windows du vil gøre det på?

det med filer er til windows.
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Jeg gentager lige: "Hvad er det du ikke forstod"

Hvis du har fået svar på dit spørgsmål, eller ikke har brug for svaret længere, så luk venligst denne tråd.

/AC

t