Billede

Tags:    visual-basic

Jeg er ved at lave et spil. I spillet skal man gætte om det næste tal er over eller under det forrige tal. Jeg skal have lavet sårn at hvis det forrige tal er 1 skal der i en billedebox vises et billede med navnet pic1.jpg, og hvis tallet var 2 skal der vises et billede med navnet pic2.jpg. Der er ialt 13 tal og 13 billeder. Det forrige nummer hedder LastNum, billedeboxen hedder picBillede. Håber i kan hjælpe jeg giver 200 up for et godt svar.. Gerne forklaring til

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ved ikke om du kan huske min kode, men her får du den igen bare hvor at jeg har ændret min label til en picturebox!

Fold kodeboks ind/udKode 

For at få denne kode skal du bruge:
En picturebox der hedder: picimage
En knap der hedder: cmdUnder
En knap der hedder: cmdOver
En Imagelist der hedder: imglstBilleder

Hvis du ikke kan finde imagelist nogen steder er det fordi det er en control du selv skal tilføje på denne måde:

Højreklik på din toolbox (den hvor du finder alle de der textboxes og alt det...)
Vælg: "Components..."
Sørg for at følgende element er krydset af: "Microsoft Windows Common Controls 6.0 (SP4)"
Tryk: "Anvend" og derefter "Luk"
Nu skulle du let kunne finde imagelist...

Find din imagelists properties og gå ind i Custom... Nu skulle der poppe et vindue op.
Vælg den fane der hedder: "Images"
Tryk på knappen: "Insert Picture..."
Her finder du dit billede hvis tallet bliver 1.
Når du har gjort det og har trykket åbn, skal du markere billedet (hvis det ikke allerede er markeret) og finde det sted hvor der står: "Key:"
Ud for den tekst skal du skrive: "pic1"

Tryk på knappen: "Insert Picture..."
Her finder du dit billede hvis tallet bliver 2.
Når du har gjort det og har trykket åbn, skal du markere billedet (hvis det ikke allerede er markeret) og finde det sted hvor der står: "Key:"
Ud for den tekst skal du skrive: "pic2"

osv...

Tryk anvend og OK...
Nu skulle det hele gerne virke :)

Forklaring af: "picimage.Picture = imglstBilleder.ListImages("pic" & lastnumber).Picture":

Vi går ind i vores imagelist og søger efter et billede med: ListImages()
Det man skriver mellem de to paranteser vil den automatisk søge efter et billede hvis Key er det samme som det man skrev...
"pic" er jo det vi har skrevet forest på alle vores billeder så det skal skrives...
lastnumber er det tal som der netop er fokus på...

Jeg er ved at lave et spil. I spillet skal man gætte om det næste tal er over eller under det forrige tal. Jeg skal have lavet sårn at hvis det forrige tal er 1 skal der i en billedebox vises et billede med navnet pic1.jpg, og hvis tallet var 2 skal der vises et billede med navnet pic2.jpg. Der er ialt 13 tal og 13 billeder. Det forrige nummer hedder LastNum, billedeboxen hedder picBillede. Håber i kan hjælpe jeg giver 200 up for et godt svar.. Gerne forklaring til

Dim PictureName as String

For i = 1 to 13

If LastNum = i Then

PictureName = "pic" & i & ".jpg"
' Siden filnavnene er strukturerede kan de sammensaettes i en string
picBillede.Picture = PictureName
' Billedet "source" saettes til det nye navn. Du skal muligvis laegge en sti til filen med
i = 13
'Saetter i = 13 for at stoppe loopet saa snart billedet er fundet.
End if

Next i

t