Besked i VB

Tags:    visual-basic

Hvordan sender man en besked vha VB. der må ikke være restriktioner mht operativsystem. Det skal være muligt at sende til en ip adresse, ligesom man kan med "net send" i XP. Dette virker ikke i 98 og det skal mit program.

På forhånd tak

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan sender man en besked vha VB. der må ikke være restriktioner mht operativsystem. Det skal være muligt at sende til en ip adresse, ligesom man kan med "net send" i XP. Dette virker ikke i 98 og det skal mit program.

På forhånd tak

Hej Casper,

Du kan lave en tcp/ip forbindelse med en eller anden socket f.eks med winsock...

Med venlig hilsen
Ken Christensen

På forhånd tak

Hej Casper,

Du kan lave en tcp/ip forbindelse med en eller anden socket f.eks med winsock...

Med venlig hilsen
Ken Christensen

Kan godt sende beskeder fra denne. Jeg har ip scanningssystem til mit program, jeg mangler blot en RIGTIG god ide til at sende beskeder til min remote ip

Kan godt sende beskeder fra denne. Jeg har ip scanningssystem til mit program, jeg mangler blot en RIGTIG god ide til at sende beskeder til min remote ip

Jeg har lige lyst til at spørge; "Hvem eller hvad skal modtage denne besked?" Er der nogle oplysninger om modtageren, eller skal beskeden blot sendes ud i æteren og så ikke mere?

Software is here and now but rock and roll is forever.

Jeg har lige lyst til at spørge; "Hvem eller hvad skal modtage denne besked?" Er der nogle oplysninger om modtageren, eller skal beskeden blot sendes ud i æteren og så ikke mere?

Software is here and now but rock and roll is forever.

Programmet skal kunne sende til en ip adresse eller et værtsnavn. Jeg har begge disse oplysninger, jeg mangler blot at kunne sende til dem. Beskedsystemet skal heslt kunne fungere under alle windows operativsystemer og gerne flere. Jeg har lavet sådan at jeg kan sende til messenger systemer, men jeg vil gerne udvide til at kunne sende til det hele

net send-style beskeder kan sendes vha mailslots, som der er rigeligt med info om på nettet.
Så vidt jeg husker kan det også gøres ved blot at sende data til UDP port 137, jeg er ret overbevist om jeg engang så et Delphi komponent der gjorde det.

Mvh,

Thomas Nielsen

t