Tags:
visual-basic
Jeg ved ikke kelt om det bare er mig der er hjernedoed idag!! :-)
Jeg skal have aendret en forms recordsource i load-sekvensen.
Dette goer jeg ved hjaelp af linjen
Me.Recordsource = strSQL
hvor strSQL er en SQL statement som jeg er helt 100% sikker paa virker eftersom jeg har brugt en identisk udgave et andet sted i databasen. Men for en sikkerheds skyld ser linje saadan ud:
strsql = "SELECT imgstore.imgid,imgstore.belong,imgstore.image,imgstore.rating, imgstore.comments FROM Imgstore WHERE ((ImgStore.belong)=""" & spName & """);"
hvor spName er en string trukket fra en listbox paa en anden form. Denne form loades direkte derfra enten ved klik paa en knap eller dobbelt-klik paa listboxen med denne spName-string som vaerdi...
Hver gang jeg laoder formen faar jeg Run-time error 2001 - You cancelled the previous operation
Jeg proevet at checke om det skulle vaere fordi formens indhold er modificeret inden linjen eksekveres med
if Me.Dirty Then
Me.Dirty = False
End if
men dette goer absolut ingen forskel!
Er der andre der er loebet paa samme problem eller kan give en ide til hvad der foregar her. Jeg har soegt en del paa websider og fundet at andre har haft et lignende problem i samme situation (hvor recordsource aendres), men loesninger er der ikke rigtigt nogle af!
1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
0
Ingen svar efter en maaned - saa jeg lukker traaden