Over eller under spil

Tags:    visual-basic

Nogen som kan hjælpe mig med dette spil? Jeg giver 200 up for en god kode samt forklaring til den.

Spillet skal virke sådan her:

Der skal være 2 knapper en der hedder over og en der hedder under. Så skal man gætte om det næste tal er over eller under det forrige... Hvis man gætter rigtigt forsætter det. Og hvis man gætter wrong har man bare tabt..

-{Dette er ikke en god dag at dø på}-

X-finity^

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du laver 3 variabler, thisNum, lastNum og nextHi.
thisNum har den aktuelle værdi.
lastNum har forige værdi.
nextHi er true eller false, alt efter hvad der er blevet gættet på (hvilken knap der er blevet trykket).

Du starter med at generere tilfældighed, med randomize, og trækker et nummer som du bruger som både lastNum og thisNum.

Dette nummer smider du i en label som er imellem to knapper, over og under knapperne.

Ved tryk på over/under sætter du nextHi og kalder en Sub for at trække næste tilfældige nummer og tjekke om det blev som der blev gættet.

Hvis ikke så går du til slut, men jeg har bare taget end ud, du vil nok have en pause elle rnoget anden, men det sætter du bare selv ind.

Her er koden:

Fold kodeboks ind/udKode 

Andre har stadig muligheden for at besvare spørgsmålet. Så vælger jeg den der er nemest forklaret samt jeg bedst kan li.
Tjekker dem i weekenden så skynd jer hvis i vil ha de 200 up.

CYA

DIN DINGO!!!
Hvorfor har du oprettet et nyt forum? Jeg har siddet og svaret på det helt samme spørgsmål i dit andedet forum! ventet.... hvornår mon han svare om det jeg har svaret er godt nok? Og så har du bare oprettet et nyt forum!

Du skal bruge:
en knap; name=cmdOver
en knap; name=cmdUnder
en label; name=lblNumber

Fold kodeboks ind/udKode 

PS. Jeg har tilføjet en ting der gør at den aldrig vælger det samme tal 2 gange da det kan give problemmer...

PPS. Grunden til at jeg skriver int foran det meste er fordi at lblNumber.Caption giver en String, men number er jo en integer så vi skriver int sådan at den der String også bliver en integer.

PPPS. Randomize funktionen forklarede jeg i det andede program.

HAP har en fejl i sin kode.
Hvis det betyder noget, så kan jeg godt lave det så samme tal ikke kommer lige efter hinanden.
Min kode bruger Randomize, og bruger Timer 8system tid i millisekunder eller noget i den stil) til at initiere med .. og det göres kun i form_load .. andet er unödvendigt syntes jeg.

Hvis du vil have sikring imod at numeret bliver samme som sidst så ændres blocken:

Fold kodeboks ind/udKode 

til

Fold kodeboks ind/udKode 

Min kode laver numre fra 0 til 99 .. skal det ændres siger du det bare.
HAP trækker fra 1 til 12.

Nu må du snart vælge ;)

t