Design før programmering?

Tags:    visual-basic

Mjello....

Har nogle spørgsmål ang. programmering i VB 6, håber I kan hjælpe!!

Jeg vil lave et program, jeg ved hvordan det skal se ud og hvordan det skal fungere.
Jeg har designet det på A4...

Jeg har ikke prøvet at programmere før, men har lige købt en bog ("Start på Visual Basic 6.0").

Inden jeg lærer at programmere, kan jeg så godt designe mit program i VB 6 (Jeg vil igang hurtigst muligt)?

Jeg har hørt at VB 6 ikke kan lave lige så store programmer som andre sprog; hvad er et stort program? Mit program kommer til at indeholde en masse udregninger, er VB 6 tilstrækkeligt?

Håber I kan hjælpe mig....

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mjello....

Har nogle spørgsmål ang. programmering i VB 6, håber I kan hjælpe!!

Jeg vil lave et program, jeg ved hvordan det skal se ud og hvordan det skal fungere.
Jeg har designet det på A4...

Jeg har ikke prøvet at programmere før, men har lige købt en bog ("Start på Visual Basic 6.0").

Inden jeg lærer at programmere, kan jeg så godt designe mit program i VB 6 (Jeg vil igang hurtigst muligt)?

Jeg har hørt at VB 6 ikke kan lave lige så store programmer som andre sprog; hvad er et stort program? Mit program kommer til at indeholde en masse udregninger, er VB 6 tilstrækkeligt?

Håber I kan hjælpe mig....

Altså du skal nok læse bogen med mere grundighed om de funktioner du skal bruge i programmet for den bog har jeg også læst og den starter med at man hurtig kommer igang med at bruge design time og kontrolerne( og ja man kan godt designe i vb).

det kan vb for det meste klare det med udregninger men hvis det er kilometer lange udregning til at regne rundetårs rumfang i kubik milimeter så kniber det nok lidt men vb de fleste ting næsten vær gang

og til sidst har du overhoved vb 6 for det skal du også tænke på det er nemelig hemrende dyrt

Hilsen rune b
steiner lige :D

t