Over under spil

Tags:    visual-basic

Nogen der har et foreslag til hvordan man kan lave et over under spil i visual basic. Jeg giver 200 point (da det er max, eller ville jeg have givet 400), for den der skriver en kode som virker samt forklaring til den.

<b>Dette er ikke en dejlig dag at dø på</b>
<i>X-finity^</i>

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lav en Textbox...
Lav en Command Button...

Når man trykker på knappen skal følgende kode blive udført:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men det er ikke helt nok da vi også skal have fundet et tilfældigt nummer (number). Så når formen loader skal følgende kode blive udført:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det var det...
Hele koden som er lige til at sætte ind ser sådan ud og som er kommenteret:

Fold kodeboks ind/udKode 
[Redigeret d. 17/04-03 17:37:53 af HAP]

Hvad er et over under spil?

Hvad er et over under spil?

Det er et spil hvor man skal gætte om det næste tal er over eller under det forrige... Spillet skal gå fra tallene 1-13.

Hvis du gerne vil have den til at tælle hvor mange forsøg personen brugte på at gætte tallet skal du bruge denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 
[Redigeret d. 17/04-03 17:42:20 af HAP]

Er det godt nok?
[Redigeret d. 17/04-03 17:42:05 af HAP]

Er det godt nok?
[Redigeret d. 17/04-03 17:42:05 af HAP]

Nej det var ikke sårn spillet skulle være... Der skal være 2 knapper en der hedder over og en der hedder under. Så skal man gætte om det næste tal er over eller under det forrige... Hvis man gætter rigtigt forsætter det. Og hvis man gætter wrong har man bare tabt..
CYA

Du skal bruge:
en knap; name=cmdOver
en knap; name=cmdUnder
en label; name=lblNumber

Fold kodeboks ind/udKode 

PS. Jeg har tilføjet en ting der gør at den aldrig vælger det samme tal 2 gange da det kan give problemmer...

PPS. Grunden til at jeg skriver int foran det meste er fordi at lblNumber.Caption giver en String, men number er jo en integer så vi skriver int sådan at den der String også bliver en integer.

PPPS. Randomize funktionen forklarede jeg i det andede program.

t