Du kunne som der også blev sagt lave en activex component... i dette tilfælde ville det ikke være så svært, da den ikke skal udføre nogen desideret handling.
Det du så kan gøre er at du ælaver en form (dit AX component) der fjrener du kanter og windowsbar hvis nødvendigt, og så oprette du din menu, samt en label du kan kalde 'lblforklaring' for eksempel. så bruger bu mousemove komandown i VB til at skrive tekst i labelen, når at du fører musen henover et punkt på menuen.
Som der også er blevet sagt, så kræver dette at din activex komponent skal downloades til brugerens maskine, men dette kunne være en mulighed.
(du kan evt. sætte et script til at downloade komponentet automatisk.
Håber det hjælper.
Du kan også eventuelt bruge TooltipText værktøjet i din menu.
"PS: Har du overvejet at lave det i VB-Script istedet ?"
Dessverre, jeg kan ikke noe om dette emnet. Er helt ny innen programmering. Synes det høres spennende ut da! Mener du det er enklere å bruke VB-script? Sett nå at jeg skal forklare
Effects->Fade in/Out fra verktøylinja. Der skal jeg skrive "Med denne effekten kan du fade inn eller ut det feltet du har markert på lydfila di." Kan du forklare hvordan jeg gjør det med VB-script?
For de av dere som ikke skjønner hva jeg snakker om, les det første innlegget...
Med vennlig hilsen
Kay Ronny Dahl
Norge