VB 6.0 på hjemmeside

Tags:    visual-basic

Hei!
Jeg har planlagt å lage en liten oversikt over hva verktøylinjene på et musikkprogram betyr. Dette programmet tenkte jeg at jeg skulle bruke VB 6.0 til. Poenget er at jeg skal lage et program som ser helt likt ut musikkprogrammet (Cubase SX er musikkprogrammet jeg snakker om). Hvis brukerne av programmet trykker på for eksempel Edit->Paste i programmet mitt, så skal det komme en forklaring på hva dette er... Dette programmet tenkte jeg at jeg skulle legge inn på en hjemmeside, der det står mye om Cubase SX(musikkprogrammet). Jeg har et prosjekt på skolen skjønner dere. Går det an å legge dette VB-programmet på hjemmesiden, eller må jeg legge den som en fil som de laster ned for å bruke?

Med vennlig hilsen

Kay Ronny Dahl
Norge

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa.

Du kan lave det som en activeX komponent, og så skulle du kunne bruge det midt i din side.

At downloade koden, "laste den ned", slipper dine brugere aldrig for ... om du laver det somen exe app eller en activeX component.

Håber det hjælper dig lidt.

PS: Har du overvejet at lave det i VB-Script istedet ?

Hei!
Jeg har planlagt å lage en liten oversikt over hva verktøylinjene på et musikkprogram betyr. Dette programmet tenkte jeg at jeg skulle bruke VB 6.0 til. Poenget er at jeg skal lage et program som ser helt likt ut musikkprogrammet (Cubase SX er musikkprogrammet jeg snakker om). Hvis brukerne av programmet trykker på for eksempel Edit->Paste i programmet mitt, så skal det komme en forklaring på hva dette er... Dette programmet tenkte jeg at jeg skulle legge inn på en hjemmeside, der det står mye om Cubase SX(musikkprogrammet). Jeg har et prosjekt på skolen skjønner dere. Går det an å legge dette VB-programmet på hjemmesiden, eller må jeg legge den som en fil som de laster ned for å bruke?

Med vennlig hilsen

Kay Ronny Dahl
Norge

"PS: Har du overvejet at lave det i VB-Script istedet ?"

Dessverre, jeg kan ikke noe om dette emnet. Er helt ny innen programmering. Synes det høres spennende ut da! Mener du det er enklere å bruke VB-script? Sett nå at jeg skal forklare
Effects->Fade in/Out fra verktøylinja. Der skal jeg skrive "Med denne effekten kan du fade inn eller ut det feltet du har markert på lydfila di." Kan du forklare hvordan jeg gjør det med VB-script?
For de av dere som ikke skjønner hva jeg snakker om, les det første innlegget...

Med vennlig hilsen

Kay Ronny Dahl
Norge

Du kunne som der også blev sagt lave en activex component... i dette tilfælde ville det ikke være så svært, da den ikke skal udføre nogen desideret handling.
Det du så kan gøre er at du ælaver en form (dit AX component) der fjrener du kanter og windowsbar hvis nødvendigt, og så oprette du din menu, samt en label du kan kalde 'lblforklaring' for eksempel. så bruger bu mousemove komandown i VB til at skrive tekst i labelen, når at du fører musen henover et punkt på menuen.
Som der også er blevet sagt, så kræver dette at din activex komponent skal downloades til brugerens maskine, men dette kunne være en mulighed.
(du kan evt. sætte et script til at downloade komponentet automatisk.

Håber det hjælper.

Du kan også eventuelt bruge TooltipText værktøjet i din menu.
"PS: Har du overvejet at lave det i VB-Script istedet ?"

Dessverre, jeg kan ikke noe om dette emnet. Er helt ny innen programmering. Synes det høres spennende ut da! Mener du det er enklere å bruke VB-script? Sett nå at jeg skal forklare
Effects->Fade in/Out fra verktøylinja. Der skal jeg skrive "Med denne effekten kan du fade inn eller ut det feltet du har markert på lydfila di." Kan du forklare hvordan jeg gjør det med VB-script?
For de av dere som ikke skjønner hva jeg snakker om, les det første innlegget...

Med vennlig hilsen

Kay Ronny Dahl
Norge

t