Email Server?

Tags:    visual-basic

Er der en der har et link til noget kode der kan sætte mig igang med at skrive en simpel email "server" ?
Noget i retniing af!
Jeg har nogle domæner trans.dk osv. når der bliver sendt en mail til (lad os sige) Admin@trans.dk så skal det sendes til den Computer som Admin er logget på hvis der kommer en tilæ regnskab@trans.dk så skal osv.

VH Tonny

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
SMTP er en meget simpel protocol, som du kan implementere på kort tid.
Find det rfc document der omhandler SMTP i en rimelig ny version, og fölg beskrivelserne.

(Jeg mener at rfc821 omhandler smtp, så du kan starte der)

Du skal dog være i stand til at skrive en server, dvs vide hvordan du laver et program der lytter
til fx smtp porten (25) og starter tråde for hvert request .. samt bruger fælles resourcer osv.
Ellers får du svært ved at lave en rigtig server.

Hmm .. du bruger VB , havde ikke lige tænkt over det.

Siden du bruger VB går jeg ud fra at du ikke virkelig selv vil skrive en server.

Du skal nok bare pröve at finde en komponent der laver server functionen for sig men tillader sig at smide dine egne functioner ind der hvor den normalt vil dumpe til en mailbox/fil.

Jeg kender desværre ikke selv en sådan komponent, jeg ville pröve på yahoo eller en anden söge maskine.

Er der en der har et link til noget kode der kan sætte mig igang med at skrive en simpel email "server" ?
Noget i retniing af!
Jeg har nogle domæner trans.dk osv. når der bliver sendt en mail til (lad os sige) Admin@trans.dk så skal det sendes til den Computer som Admin er logget på hvis der kommer en tilæ regnskab@trans.dk så skal osv.

VH Tonny

Hejsa,

Har selv startet sådan et projekt. Så har du løst kunne vi stikke hovederne sammen?

Har selv lidt kode, men har meget travlt her for tiden, så jeg har ikke lavet så meget.

Kim Pedersen

t