Update

Tags:    visual-basic

Jeg ville vide hvordan man laver en update installation som hvis man har mit program kan hente og installere så bliver programmet opdateret til den nye version

Hilsen rune b
steiner lige :D

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Men det er smart at lave en funktion i programmet hvor man kan tjekke for opdateringer på nettet... Det har jeg gjort og det fungere sådan:

Mit program går ind på en hjemmeside og skriver programmets navn , fx:
http://www.domain.com/opdater.php?p=notepad

Her tjekker php filen hvilket program den skal tjekke og når den har fundet programmet blandt de mange programmer du har lavet skal den sende en besked tilbage om hvilken version der er den nyeste. Det kan gøre enkelt med javascript:
location.href = "http://www.domain.com/opdater.php?v=101";

Indtil nu har vores program stået i "dvale" indtil den har loadet hjemmesiden helt. Når hjemmesiden er loadet og domainet er ændret tjekker vores program så om det tal hjemmesiden skrev er større end programmets version. Hvis den er giver programmet besked til brugeren om at der er en ny version af programmet på internettet. Hvis brugeren vælger at sige JA til at han vil doenloade den nye version åbner programmet den side hvor programmet ligger på, fx:
http://www.domain.com/notepad.zip

Nu vil programmet så simpelt blive downloadet...

PS. Jeg kan ikke afsløre mere end jeg allerede har gjort da jeg er ved at lave en hjemmeside om alle disse triks. Og den skulle jo helst stadig indeholde noget nyt...

Jeg ville vide hvordan man laver en update installation som hvis man har mit program kan hente og installere så bliver programmet opdateret til den nye version

Hilsen rune b

Hej Steiner

Jeg ville bare lave et lille program med noget filecopy som overskriver de filer du vil opdatere, men det kan jo blive en større omgang hvis der også skal være en søge funktion der finder det originale programs %homedir% osv. :o) så der er vist ingen nemme løsninger, jeg tror at du må igang med at skrive et update program, og så kan du jo dele det med dine "venner" her på udvikleren når du er færdig hehe.

Hvis der er en nem løsning eller indbygget func/class eller lignende så er jeg lutter øre.

VH Tonny

Hvad med at gemme path'en i registrerings databasen??? så er en søgerutine overflødig

I Am The Cyborg, and i\\'m here to serve :)

Hilsen rune b

Det er meget nemmere bare at downloade et program fra internettet. Eller købe et. Fx TrueUpdate er et godt opdateringsprogram. Det er desværre kun til test. Men du kan sikkert finde mange andre FREEWARE programmer til netop dette emne.

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

Hilsen rune b

Hej Steiner

Jeg ville bare lave et lille program med noget filecopy som overskriver de filer du vil opdatere, men det kan jo blive en større omgang hvis der også skal være en søge funktion der finder det originale programs %homedir% osv. :o) så der er vist ingen nemme løsninger, jeg tror at du må igang med at skrive et update program, og så kan du jo dele det med dine "venner" her på udvikleren når du er færdig hehe.

Hvis der er en nem løsning eller indbygget func/class eller lignende så er jeg lutter øre.

VH Tonny

Jeg ville vide hvordan man laver en update installation...

Lad mig lige advare dig mod EN ting. Du får mildt talt "en fandens masse" problemer med Windows, og afinstallation, hvis du bare overskriver filer og så videre.

Det er ikke umuligt at lave såkaldte "patches" til programmer, men du SKAL huske at opdatere registreringsdatabasen, SharedDLLs, etc. Du skal opdatere versions numre, reference counts, og så videre. Det er 100 gange nemmere at lade brugeren downloade en ny version, afinstallere den gamle, installere den nye.

Hvis du begynder på en masse ting, der er smart og let for dig (men ødelægger brugerens setup), tror jeg nok du bli'r set som en værre amatør; og din software bliver boycotted ganske langsomt, men sikkert. Selv Microsoft har problemer met patches; de løser problemet ved ganske arrogant at sige "Denne 'opgradering' kan ikke afinstalleres." -- Derved underminerer de deres egen POLITIK, der siger at al software skal være bagud-kompatibel og "afinstallerbar"; ellers er softwaren ikke værdig Microsoft Windows logoet.

Summasummarum: Hvis du vil lave patches (og anerkendes som LIDT mere professionel end Microsoft klovnene), så er det et større arbejde end at lave en NY installation.

Sådan er det.

Software is here and now but rock and roll is forever.

t