Win32/Winsock?

Tags:    c++

Har ledt i flere timer nu..
er ny til winsock og har prøvet at lave en server
i en console applikation men vil gerne prøve det lidt med
win32 bare få at starte i det simple at lave en messagebox
når winsock er startet.. er der nogen messages til det i win32?
f.eks WM_WINSOCKSTARTUP (eller ligende hehe) eller hvordan forgår det? (skal siges jeg er ret ny til Win32 også, så ikke et ALT for avanceret svar hvis muligt) :)

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du er meget ny i Win32 vil jeg foreslå dig at starte med noget der er lidt mindre avanceret end en server.

Når du kender lidt mere til Win32 tror jeg at du vil finde ud af at det ikke er ret svært at flytte din konsol server ind i en Win32 applikation.

Hvis du er meget ny i Win32 vil jeg foreslå dig at starte med noget der er lidt mindre avanceret end en server.

Når du kender lidt mere til Win32 tror jeg at du vil finde ud af at det ikke er ret svært at flytte din konsol server ind i en Win32 applikation.

Det er ikke det mest avanceret jeg vil lave, det jeg kan lave nu, er lave et basis vinude med nogle resources og nogle basis messages så som at lave et messagebox hvis man trykker escape og spørg om man vil afslutte, det er sådan lige det jeg kan.. men det jeg vil, med winsock så jeg bare kan komme igang, vide om der er Nogle messages til det.. Hvis ikke hvordan får jeg den så til at lave et messagebox når Winsock starter op, det er alt jeg vil vide :)

Der er mig bekendt ingen messages til winsock, du arbejder med sockets som i et konsol program. Dvs. du åbner selv dine socket's, skriver til og læser fra dem som i konsol programmer.

Hvis jeg finder lidt tid i aften vil jeg måske lavet et lille eksempel.

Hvilken kompiler bruger du?

Der er mig bekendt ingen messages til winsock, du arbejder med sockets som i et konsol program. Dvs. du åbner selv dine socket's, skriver til og læser fra dem som i konsol programmer.

Hvis jeg finder lidt tid i aften vil jeg måske lavet et lille eksempel.

Hvilken kompiler bruger du?

ah, har bare prøvet at fixe lidt rundt med det som en almindeli konsole server også (altså inde i win32) men har bare ikke fået den til at gøre det jeg vil endnu heh.. jeg bruger MSVC 6.0

Hvis du har fået svar på dit spørgsmål, eller ikke har brug for svaret længere, så luk venligst denne tråd.

/AC

t