Notice: Undefined variable: billedeid in

Tags:    php

Hej,

Fandt dette, og bruger det - men vil jo gerne have mine funktioner fungere uden fejl.

Så fik jeg denne fejl frem med
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Notice: Undefined variable: billedeid in /home/maxImageUpload.class.php on line 105

105 er første linie, og 110 er sidste linie.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hvad bør jeg gøre for at undgå denne meddelelse korrekt mæssig ?

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
"Undefined variable billedeid" betyder løst oversat, at din variabel $billedeid ikke er defineret inden du tager den i brug. :)

Måden man definerer en variabel i PHP ved at tilegne variablen en værdi. Det kan være en NULL værdi, eller en hvilken som helst anden værdi.

Du kan også checke om $variablen findes ved at bruge if(isset($variable)) { ... } eller hvis du også vil tjekke om variablen er tom samtidig if(empty($variabel)) { ... }

Giver det mening?

$billedid er ikke defineret og indenholder ingen værdi! Er det en fejl? Så tjek om du stavet $billedid rigtigt alle steder i den kode, og tjek koden omkring det/de steder hvor variablen tildeles en værdi.

Er det korrekt at variablen muligvis ikke skal indenholde nogen værdi, kan du enten sætte $billedid = -1; først i din kode, og derefter rette resten af koden til at håndtere dette. Du kan også bruge isset($billedid), til at tjekke om variablen er sat.

Indlæg senest redigeret d. 05.01.2014 22:34 af Bruger #955
t