Variabler

Tags:    visual-basic

Jeg har en label der hedder lblGood...

Jeg har en knap der sætter variablen hello til lblGood...

Jeg har en knap der skulle sætte label lblGood til It worked... men den virker ikke!

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan kan jeg få dette til at virke???

PS. Dette er ikke til det formål jeg skal bruge koden til, så lad være med at skrive at jeg bare skal skrive lblGood.caption = "It worked"... Dette er bare et eksempel der skal gøre det let for jer at forstå hvori mit problem ligger.

42 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Fold kodeboks ind/udKode 

Det kunne ikke bruge til det andet noget, men nu står jeg faktisk og skal bruge den til noget andet...

Private Sub cmdPas_Click()
Dim lbl As Label

If tur = 1 Then
tur = 2
For Each lbl In frmLandkort
If lbl.ForeColor = &HC00000 Then 'Her var (jeg har rettet) den fejl Anders senere taler om
tildeltesoldater = tildeltesoldater + 1
End If
Next
ElseIf tur = 2 Then
tur = 1
If lbl.ForeColor = &H8000& Then
tildeltesoldater = tildeltesoldater + 1
End If
Next
End If
lblInfo.Caption = "Klik på det amt du vil placere dine " + tildeltesoldater + " tildelte soldater i"
End Sub

HVORFOR VIRKER DET IKKE???

Er lidt nysgerrig. Hvad skal det bruges til???

Jeg kalder spillet Borgerkrig og som title siger går det ud på at man får tildelt et tilfældigt amt i Danmark og så gælder det om (ligesom i risk) at erobre hele Danmark...
Det er et multiplayerspil som er perfekt tidsfordriv med dine venner når der ikke er andet at tage sig til! Men også godt hvis man skal slappe af... Med andre ord er det altså ikke et action spil som UT 2003, men et spil i 2D hvor man efter tur angriber andre amter eller flyter sine soldater mellem de amter man har erobret!
Alt i alt bliver det ligesom mit foregående spil "Random Game" der også tog alle mine venner med storm, et spil der nok skal få de lange aftener til at gå...

[Redigeret d. 28/03-03 19:06:45 af HAP]

<pre>If lbl = &HC00000 Then</pre>

Burde der ikke stå noget efter ibl, f.eks. ".ForeColor". Hvis det er farven du ville checke ?

---
Hilsen Anders

<pre>If lbl = &HC00000 Then</pre>

Burde der ikke stå noget efter ibl, f.eks. ".ForeColor". Hvis det er farven du ville checke ?

---
Hilsen Anders

Jo... Du har fuldstændig ret og jeg har også ændret det nu, men det virker stadig ikke...

Nu ved jeg ikke lige hvad format lbl.ForeColor giver, men måske du skal have "" uden om dinne farver?

Får du en fejl meddelelse, eller tæler den dem bare ikke?
---
Hilsen Anders

Jeg får en fejlmeddelsen der siger at der er fejl i linien:

Har du prøvet med Controls istedet for frmLandkort ?, bare en ide:) (ligesom et der blev vist i første script?)

---
Hilsen Anders

Har du prøvet med Controls istedet for frmLandkort ?, bare en ide:) (ligesom et der blev vist i første script?)

---
Hilsen Anders

yepper! men det virker heller ikke :(

Prøv selv og lav et lille vb projekt hvor du bruger denne kommando... Får du en fejl?

[Redigeret d. 28/03-03 20:43:56 af HAP]

Har nemlig ikke Visual Basic, så det er derfor jeg ikke så godt kan teste det:)
---
Hilsen Anders

Har nemlig ikke Visual Basic, så det er derfor jeg ikke så godt kan teste det:)
---
Hilsen Anders

Surt... Mens vi har snakket har jeg lavet spillet helt færdigt og gennemtestet det. Alt virker :)

Jeg mangler bare den ene kommando så er programmet på de 2000 linier færdigt!!!

Måske det skal være frmLandkort.Controls ?:)

---
Hilsen Anders

t