Variabler

Tags:    visual-basic

Jeg har en label der hedder lblGood...

Jeg har en knap der sætter variablen hello til lblGood...

Jeg har en knap der skulle sætte label lblGood til It worked... men den virker ikke!

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan kan jeg få dette til at virke???

PS. Dette er ikke til det formål jeg skal bruge koden til, så lad være med at skrive at jeg bare skal skrive lblGood.caption = "It worked"... Dette er bare et eksempel der skal gøre det let for jer at forstå hvori mit problem ligger.

42 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har ikke lige noget kendskab til VB, men i JavaScript er der en funk der hedder "eval". Som også findes i ASP, og tror derfor også den findes i VB. I JavaScript ville dette virke, men som sagt ved jeg ikke om det virker i VB:

<pre>Private Sub Command2_Click()
eval(Hello & ".Caption = 'It worked'") //Det er her problemmet er...
End Sub
</pre>

Håber du kan bruge det:)

---
Hilsen Anders

Jeg har en label der hedder lblGood...

Jeg har en knap der sætter variablen hello til lblGood...

Jeg har en knap der skulle sætte label lblGood til It worked... men den virker ikke!

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan kan jeg få dette til at virke???

PS. Dette er ikke til det formål jeg skal bruge koden til, så lad være med at skrive at jeg bare skal skrive lblGood.caption = "It worked"... Dette er bare et eksempel der skal gøre det let for jer at forstå hvori mit problem ligger.

-----------------------------

Dette virker:
<pre>
Dim lbl As Label
For Each lbl In Controls
If lbl.Name = "lblGood" Then
lbl.Caption = "It worked"
Exit For
End If
Next
</pre>
Er lidt nysgerrig. Hvad skal det bruges til???

I Am The Cyborg, and i'm here to serve :)[Redigeret d. 28/03-03 13:27:55 af Simon Kjærulff]

[Redigeret d. 28/03-03 13:23:18 af Simon Kjærulff]

Fold kodeboks ind/udKode 

Er lidt nysgerrig. Hvad skal det bruges til???

Det er et flot svar du har givet mig, men den kan ikke rigtig bruges...
Hvis lbl kan have 29 forskellige values alt efter hvilken label den skal redigeres så er det ikke så smart at skrive
Fold kodeboks ind/udKode 

29 gange!!!

Og da jeg 29 gange skal bruge denne kommando skal jeg så sætte den lange kode ind 29 * 29 gange??? For jeg kan ikke lave en function og så henvise til den 29 gange (desværre ikke) fordi man skal bruge den knaps navn man har trykket på og jeg gider ikke at lave en lang liste mere så hvis der var en der kunne finde en måde hvor mange ikke skal spørge med If sætninger hele tiden...

Desværre vb genkender ikke functionen: eval

[Redigeret d. 28/03-03 16:27:42 af HAP]

Prøv lige med "val" istedet, ved ikke rigtig om det hjælper. Ellers har jeg ikke lige nogle bud:(

---
Hilsen Anders

Prøv lige med "val" istedet, ved ikke rigtig om det hjælper. Ellers har jeg ikke lige nogle bud:(

---
Hilsen Anders

Jeg må skuffe dig igen... Det virkede ikke

Okey, så har jeg ikke lige en ide i ærmet. Men det kan jo være der er en command der ligner:p

Håber du finder en løsning:)
---
Hilsen Anders

Okey, så har jeg ikke lige en ide i ærmet. Men det kan jo være der er en command der ligner:p

Håber du finder en løsning:)
---
Hilsen Anders

Jeg er gået igang med at skrive de total mange linier og jeg er ved at gå død i dem!!!

Men husk at i stadig kan nå at stoppe mig med en løsning!

Nåhhh, jeg synes nok også jeg kunne kende dit navn...
Du er jo med i "Program beta testning"!

Hvad synes du om det program jeg har lagt ud?

t