Hente $_GET data ind i en array i en session?

Tags:    php

Hej Udviklere :)

Jeg vil gerne igennem $_GET gemme data ind i et array, der bliver gemt i en session. Jeg har prøvet med:
Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er, at hvis man giver den ny input, vil den ikke gemme de gamle data, der i forvejen er i sessionen. Det er altså meningen at dataene, alt efter hvor meget input, der bliver hentet, bliver samlet i et array i en session. Hvad gør jeg forkert?

Indlæg senest redigeret d. 26.12.2013 21:03 af Bruger #15747
4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du session_start() stående i toppen af dit script?

Der er stor forskel på $_SESSION['value'] og $_SESSION['odds'].

Der er ikke angivet en værdi til $_SESSION['odds'] i den stump kode. Derfor er $_SESSION['odds'] tom. Prøv med var_dump($_SESSION['value']);

Ah ja... så forkert... :)

Du starter en ny top værdi $getvalue. Den har ingen relation til $_SESSION['value']. Dvs. når du overskriver $_SESSION['value'] med $getvalue, så vil der kun være den værdi du netop har angivet.

For at løse det skrives:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Du kan også gøre din kode mere robust og mere enkel ved:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jep.

Den med fejlen $_SESSION['odds']: at det ikke er den samme som var_dump($_SESSION['value']); er kun i dette script. I mit rigtige stykke kode, er det ens og jeg får skam også et output:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har en session_start(); i begyndelsen af scriptet.

Der kommer jo et output. Så problemet er ikke, at der ikke kommer en værdi, men at værdierne ikke samler sig i et array, men istedet sletter førhentet værdi.

Indlæg senest redigeret d. 26.12.2013 22:21 af Bruger #15747
Tak:)

t