Ip adresse

Tags:    visual-basic

Jeg laver et projekt på min skole i VB.

Det skal kunne registrere indgående trafik og den indgående trafiks ipadresse. Dette kan jeg og mine gruppemedlemmer imidlertid ikke finde ud af og beder derfor om hjælp til vores projekt

Selve projektet bliver til noget i retningen af en firewall. [Redigeret d. 26/04-03 17:27:36 af Casper Mogensen]

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Det skal kunne registrere indgående trafik og den indgående trafiks ipadresse. Dette kan jeg og mine gruppemedlemmer imidlertid ikke finde ud af og beder derfor om hjælp til vores projekt

Selve projektet bliver til noget i retningen af en firewall.

Hej,

Jeg tror ikke i skal regne med at kunne lave det hele i VB. Grunden til dette er at for at sniffe på et netkort så skal i lave en device driver (eller benytte en eksisterende) som kan give informationer omkring de pakker som kommer på netværket. Skal i også til at kunne blokere applikationers net-adgang så skal i helt sikkert selv skrive device driveren.

Her er et link til en fri device driver (DLL, EXE eller VXD) skrevet i C med masser af dokumentation.
Den er dog ikke skrevet i COM, men kan stadigvæk bruges i VB (vil jeg mene).

http://winpcap.polito.it/

Michael.

Selve projektet bliver til noget i retningen af en firewall. [Redigeret d. 26/04-03 17:27:36 af Casper Mogensen]

Problemet er løst

t