Num row problem

Tags:    php

Hej.

Jeg har lidt problemer med num_row og ville høre om nogen kunne hjælpe.
Er ved at lave en oversigt over hvilke albums der er, hvilke id de har og hvor mange billeder der er pr. album.

Men får kun udskrevet at der findes 2 billeder i alt, og ikke pr. row :S

Tabel: album
kolonner: album_id, album_navn

tabel: billede
kolonner: billede_id, fk_album_id, billede_filnavn

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du bruger rækker fra alle de tilfælde hvor fk_album_id = album_id, så du bør have 2 billeder der ligger i et eller andet album i alt.
For at løse det her problem vil jeg nok bruge GROUP BY, f.eks:
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Det giver dig en tabel med album_id, album_navn og antal.

Hmm, nu viser den intet med den udtrækning, så prøvede at tilføje $ foran antal, men det lavede bare flere fejl.

Eller har jeg misforstået noget? Hvorfor skal jeg have en tabel der hedder antal?

Notice: Undefined variable: antal in C:\Xampp\htdocs\Site\admin\admin_index.php on line 78
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'FROM billede, album WHERE fk_album_id = album_id GROUP BY fk_album_id' at line 2

Det var nogle fejl i SQL'en, det her burde virke:

Derefter kan du bruge hente antal ud ved at bruge $antal = $row['antal'];(inde i while)

Du bruger rækker fra alle de tilfælde hvor fk_album_id = album_id, så du bør have 2 billeder der ligger i et eller andet album i alt.

Hmm, nu viser den intet med den udtrækning, så prøvede at tilføje $ foran antal, men det lavede bare flere fejl.

Eller har jeg misforstået noget? Hvorfor skal jeg have en tabel der hedder antal?

Notice: Undefined variable: antal in C:\Xampp\htdocs\Site\admin\admin_index.php on line 78
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'FROM billede, album WHERE fk_album_id = album_id GROUP BY fk_album_id' at line 2

Indlæg senest redigeret d. 19.12.2013 13:56 af Bruger #17390
tak for hjælpen.

har fået løst det.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

t