Hej
Jeg sidder nu med et mystisk problem hvor jeg ikke helt kan se problemet. Problemet er nyt i den forstand at jeg med MySQL og MySQLi ikke havde problemet, men det er først kommet efter at jeg har skiftet til PDO i stedet.
Problemet består i at når jeg anvender danske bogstaver eller andre specielle bogstaver, så vises det korrekt på min side når ordet hentes fra databasen, men i phpMyAdmin ser det forkert ud og det samme sker når jeg eksporterer databasen og så åbner filen. Når jeg så importerer en eksporteret fil til en anden MySQL-server med matchende opsætning så vises det forkert i både phpMyAdmin og på siden.
Jeg har forsøgt at åbne en eksporteret SQL-fil i NotePad++ og så markere det hele og vælge "Konverter til UTF8 uden BOM". Dette hjalp ingenting.
Her er et par eksempler:
Generel opsætning
Konfigurér forskellige typer for viderestilling
Disse to strenge skulle egentlig se således ud:
Generel opsætning
Konfigurér forskellige typer for viderstilling
Det mærkelige er at det ser ud som det øverste i databasen, men på den server hvor teksten er gemt fra ser det rigtigt ud når data hentes fra databasen.
Bruger
utf8general_ci som characterset i alle felter i databasen og på database og tabeller.
Er der nogen der har et godt bud på hvorfor det ikke virker?
Indlæg senest redigeret d. 17.12.2013 18:06 af Bruger #17072