Set cookies - virker ikke.

Tags:    php

<< < 123 > >>
Har sat dette i index.php

I toppen.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Under oprettelse.php

Via submit -->

har før virket, men den sætter intet.

30 svar postet i denne tråd vises herunder
18 indlæg har modtaget i alt 48 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu er cookies sådan set bare en streng der udveksles mellem server og klient, og ikke noget et standard setup på ML hosting vil stoppe for.

Hvis ikke et af eksemplerne fra: http://php.net/setcookie virker for dig, så tror jeg du er kommet til at blokere for cookies på din klient. Samme tanke er påfaldende, når du skriver at det før har virket, og pludselig ikke gør.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/block-or-allow-cookies

Lav en helt ny fil med nedestående kode, og giv et link:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så kan vi konstatere at cookies altså virker.

Ja, men hvad gør jeg så lige forkert.
Jeg har altid lært at setcookie skulle være før alt andet i index.php

Som vist her: Link

<?php session_start();
error_reporting(-1);
ini_set('display_errors', 1);
include('config.php');
?>

Warning: include(config.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/bparynqn/public_html/index.php on line 4

Warning: include(config.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/bparynqn/public_html/index.php on line 4

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'config.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/bparynqn/public_html/index.php on line 4

Hvad menes der lige der?

// Argg ikke husket at uploade filen.

Notice: Undefined index: eln in /home/bparynqn/public_html/index.php on line 44

44 -- if($_GET["eln"]){

Indlæg senest redigeret d. 14.12.2013 15:49 af Bruger #17554
if(isset($_GET["eln"])){ ??

Hvorfor egentlig bruge isset ?

Indlæg senest redigeret d. 14.12.2013 16:22 af Bruger #17554
Okay tak.
Men angående cookie, så bliver jeg nok altid en blondine.

index.php
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/bparynqn/public_html/index.php:1) in /home/bparynqn/public_html/index.php on line 5

Det sandsynligt min setcookie der er forkert. Men har aldrig haft problemer førhen.

Tusind tak for hjælpen Micheal.

Undskyld jeg ej forstod dig korrekt. Men jeg undrede mig over fejlene jeg fik.

Nu afprøvede jeg først nu dit sidste bud.
Og det virker. Men laver jeg en "space i første linie inden <?php"
skaber den problemer. Hvorfor er det egentligt det har betydning at <?php er præcis i første linie og helt i nr 1 uden mellemrum med tom rum til <?

Men det virker som du skrev. Og takker mange gange :)

Det var ikke fordi jeg ikke forstod at <?php skal være øverst, det er sivet ind :)

Men hvorfor webserveren fortolker en fejl, fordi <?php er rykket lidt længere ind i notepad++

Eks: Se billedet her

Der giver den udslag med fejl. Men rykker jeg den helt op i hjørnet hvor dokumentet starter, så giver den ingen fejl i det.
Det er så mit spørgsmål, hvorfor den er så sjippet over dette. Det er jo øverst i dokumentet. Og i min tidligere alder, satte jeg det aldrig i starten af det. Der rykkede jeg det lidt længere ind i rækken.
Men det må jeg åbenbart ikke mere?.

Vil have den til at gemme en cookies i "samme browser" og slettet efter lukning af den.

Den skal huske cookie i feltet fornavn, hvis en el. flere felter var forkerte udfyldt. så man ikke skal starte forfra med alle felter.
index.php

oprettelse.php

Indlæg senest redigeret d. 13.12.2013 16:58 af Bruger #17554
<< < 123 > >>
t