Set cookies - virker ikke.

Tags:    php

<< < 123 > >>
Har sat dette i index.php

I toppen.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Under oprettelse.php

Via submit -->

har før virket, men den sætter intet.

30 svar postet i denne tråd vises herunder
18 indlæg har modtaget i alt 48 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad prøver du at opnå?

Dit tredje parameter i setcookie funktionen er "expire". Den er som default 0, hvorfor cookien sluttes, når browseren lukkes ned. Kan det være det, som er problemet?

Eller sætter den overhoved ikke cookien i første omgang?

Jeg kan ikke rigtig hjælpe dig, for jeg forstår ikke hvad du vil opnå, ej heller hvordan dit script skal fungere.
Bliver "I toppen."-scriptet inkluderet i "Under oprettelse.php"-filen? Jeg forstår ikke, hvad du vil opnå.

Som scriptet er nu, er der ingen fejl rent syntax mæssigt.

... Er du sikker på, at begge dine kontrol statements kører? Udskriv evt. to forskellige ting ved hvert check, og se om begge udskrives? En af delene udskrives? Intet udskrives?

Indlæg senest redigeret d. 13.12.2013 16:52 af Bruger #16122
...og undefined index betyder at det index "eln" du refererer til i arrayet $_GET ikke er sat.

Det kan man f.eks. løse ved at bruge isset() http://www.php.net/isset

Gør dig nu selv den tjeneste at læse hvad der står.

"output started at /home/bparynqn/public_html/index.php:1"

Dvs. du har noget stående på linje 1. Og er linje 1 eksemplarisk tom, så er det sandsynligt at der står en UTF-8 BOM. http://en.wikipedia.org/wiki/Byte_order_mark

I Dreamweaver har du mulighed for at gemme filer som UTF-8 og fravælge BOM.

og ifht. din setcookie(), har du forskel i $_POST['test'] og $_POST['te']

og til slut. Du har aldrig haft problemerne, fordi du har aldrig set dem. Det betyder ikke, at de ikke har været der. :)

----

Som svar på din private besked. Det er meget enkelt. Den grundlæggende regel er: alt PHP skal før alt HTML:

Er det svært at følge, så må du virkelig bruge den tid der skal til for at analysere dig igennem det. Ovenstående eksempel kan ikke blive mere direkte.

Indlæg senest redigeret d. 15.12.2013 10:13 af Bruger #10216
setcookie() er lige som header() en funktion der udskriver til headeren. Headeren sendes før det indhold og HTML du ser på. Så du er i princippet ret.

Og hvis man sender indhold til browseren før headeren er sendt, så sendes blot en "standard" header. Teoretisk set sendes så en header, noget indhold, og derefter en ny header. - det er dog i praksis ikke det der sker.

På dit screenshot har du indhold stående på linje 1 - før <?php. En masse mellemrum, eller noget tabulatortegn.

Har du slået error reporting til, vil du også få dette af vide:

Fold kodeboks ind/udKode 

Ovenstående indsættes typisk før session_start();

Indlæg senest redigeret d. 14.12.2013 15:32 af Bruger #10216
I orden, og mange tak. :)
Så blev jeg klogere, og skal nok lige få det tjekket igennem.

Tak :)

Ja, har prøvet mange ..
Har fået anbefalet en host der hedder ML hosting.
Men deres support er godt nok dårlig. Det er snart 2 døgn uden respons på om det er deres server der har problemer med cookies..

Der er intet som virker med cookies overhovedet.

Jamen det er i IE, Chrome, FF, mfl. som er det samme problem. Så lyder da underligt ikke??

Array ( [TestCookie] => something from somewhere [TestCookie2] => something from somewhere )

Der er en fejl i inputning.

Rettet med )

Det ser ud til at virke, men hvorfor vil cookies da ikke virke. underligt.

Indlæg senest redigeret d. 13.12.2013 17:10 af Bruger #17554
Henter nemlig mine menu sider med ?eln=oprettelse med videre.
Under index.php

$_POST er fint med mig, men jeg vil jo gerne vide om det så er mig der geder i den med cookies, eller om det er hotellet der har problemer.

<< < 123 > >>
t