Men vil du have et bud på hvordan jeg kommer bedst fra start??
Tja, hvis du har muligheden for det, så få lavet poker softwaren så den kan tage imod virtuel valuta, og lav en simpel hjemmeside til det.
Det vil ikke trække så mange brugere og du vil nok ikke tjene det helt store (reklame finansiering måske), men du vil få testet softwaren godt igennem.
Derefter skal du nok have en konsulent ind over til at hjælpe dig igennem certificeringen, så du kan få dig en spillelicens og alt det der hører til. Men som sagt, selvom vi har været i branchen i 13 år, så var det noget, der krævede en masse tid og kræfter, så det bliver dyrt!
Hvordan dokumenterede i dette, i skulle vel kunne dokumenterer, at det er en uniform fordeling ikke ?.. Og hvordan kan det være, at I har lavet jeres egen, og ikke har brugt en af de i forvejen eksisterende ?
Måske formulerede jeg mig lidt skidt. Vi har ikke lavet vores egen, men benytter os af Javas SecureRandom. Men vi skulle dokumentere, hvilken algoritme, den brugte, om der blev brugt hardware baserede tilfældighedsgeneratorer, hvordan vi helt præcis trækker tilfældige tal ud, hvilke ranges, hvordan der bliver seedet og så videre.
Så jeg var nødt til at læse Oracles kode for at finde ud af hvilken RNG algoritme, den bruger, og fandt så også ud af at den på en Linux platform bruger en PRNG algoritme (SHA2RNG svjh.) blandet med data fra /dev/urandom. Så måtte jeg ind i Linux kerne koden for at finde ud af, hvordan den fungerede...og Java PRNG koden seedes med /dev/random på Linux.
Og når vi skal bruge et tal mellem 1 og 6 (til en terning f.eks.) skulle vi beskrive i kode, hvordan vi får et tal udtrukket fra tilfældighedsgeneratoren ned i den range.
Og vi skulle levere et værktøj, som kunne trække et antal tilfældige bits ud af vores setup som certificeringsfolkenes matematikere så kunne analysere på.
Og et tool som kan generere vores udtrækninger...på 5-hjuls automater med 42 billeder pr. hjul skulle vi altså kunne levere en fil, med en million udtrækninger af fem hjulindstillinger med 42 muligheder pr. hjul.
Den slags dokumentation for hvert spil og for hvert sted i spillet, hvor vi benytter os af tilfældige tal.
Indlæg senest redigeret d. 14.12.2013 18:23 af Bruger #2695