Procedure vs funktioner

Tags:    visual-basic

<< < 12 > >>
Hejsa, er der en der kort kan beskrive nogle af de fællestræk som findes mellem procedure og funktioner??

Ligeledes hvis det er, en lille kort gennemgang af de forskellige! Eller måske en url hvor man kunne blive klogere selv :D

12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Men lad os opsumere:
1. En funktion kan returnere en (kun 1) værdi samt den kan ændre en eller flere (lokale hos kalderen) værdier, øverført via parameter listen.
2. En procedure kan IKKE returnere en værdi, men den kan ændre en eller flere (lokale hos kalderen) værdier, øverført via parameter listen.

- Enig??

HOV!!!!!
Hvad med exceptions???....kan det kaldes for en returværdi???.....nnaaa....jeg tror bare vi stopper her :)

Michael.

He he ..

1: Vi er enige
2: Exceptions er (som det betyder) undtagelser. Hvordan de implementeres har jeg en mistanke om er forskelligt fra sprog, og jeg skal ikke göre mig klog på hvordan det foregår i VB .. og slet ikke underliggende COM lag osv.

Kan du se? Jeg sagde næsten også bare "Vi er enige" ;)
Jonatan

PS: Og nu kommer kommentaren der holder os körende ;)
Du sagde at fælles for procedurer og functioner var den kan ændre en eller flere (lokale hos kalderen) værdier, øverført via parameter listen.
Hvad med "ingen eller flere" istedet for "en eller flere" ?
Har du aldrig lavet netop en procedure der ikke havde parametre?[Redigeret d. 20/03-03 12:32:01 af Jonatan Hertel]

Hehe...og vi kører igen!!!

Jamen igen tager du mig i ikke at læse min egen post grundigt nok igennem :(
Jeg giver mig og vil som straf gå hjem fra arbejdet og lave en klasse som KUN indeholder procedurer uden parameter (så kan jeg vel lære det) :)

Lad os se om du kan holde den kørende på dette ;0)

Michael.[Redigeret d. 20/03-03 13:19:40 af Michael Skovslund]

Hehe...og vi kører igen!!!

Jamen igen tager du mig i ikke at læse min egen post grundigt nok igennem :(
Jeg giver mig og vil som straf gå hjem fra arbejdet og lave en klasse som KUN indeholder procedurer uden parameter (så kan jeg vel lære det) :)

Lad os se om du kan holde den kørende på dette ;0)

Michael.[Redigeret d. 20/03-03 13:19:40 af Michael Skovslund]

Jeg tror desværre jeg må give op.
Vi er enige.

Måske mödes vi i et andet forum en dag? :)
[Indtil folk bliver trætte af os]

<< < 12 > >>
t