Real time rendering (C++)

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej alle sammen, nogen som kender nogen guides til real time rendering?. Vis i gør må i gerne linke...



12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
OpenGL er en standard, det er lige så Open Source som C#.

Hvis du gerne vil lave det helt fra bunden af(Ikke bruge OpenGL eller DirectX til at tegne 3d objekter). Så kan du kigge på http://www.belanecbn.sk/3dtutorials/index.php?id=40 (C++ kode til software render, kun kode ingen forklaring) eller http://blogs.msdn.com/b/davrous/archive/2013/06/13/tutorial-series-learning-how-to-write-a-3d-soft-engine-from-scratch-in-c-typescript-or-javascript.aspx (ikke i C++, men med meget god forklaring).
Hvis du gerne vil lære mere om det, skal du kigge på matrixer, rasterization, ray tracing, osv.
Du kan søge på "computer graphics programming".



Indlæg senest redigeret d. 08.12.2013 17:46 af Bruger #14029
OpenGl er ikke open source, det er en åben standard i stil med html standarden. Det er en standard, hvor du får direkte kontrol over computerens grafikkort, så det er meget svært at komme længere ned i metallet indenfor grafik end når man benytter sig af openGL.



<< < 12 > >>
t