Hej Dan.
Ja, det er sku lidt frækt at skrive "verdens bedste", hvilket jeg gjorde hele to gange
Verdens bedste dokumentation - det er i hvert fald blandt de bedst.
Verdens bedste jQuery implementering holder jeg fast i. Ingen andre systemer kommer i nærheden.
Tag et populært system som Wordpress - det har mange styrker, men deres jQuery implementering er ikke en af dem. Hver gang Wordpress skifter til en ny version af jQuery, breaker hundredevis af jQuery-enabled udvidelser. Men udvidelserne kan også ødelægge hinanden, da kun én version af jQuery kan loades af gangen. Så hvis én udvidelse kræver jQuery 1.6, og en anden kræver 1.10, så er der væsentlig risiko for at tingene falder fra hinanden. Det duer ikke.
I Sitemagic CMS kan du loade præcis den version af jQuery du har brug for, isoleret fra alle andre jQuery instanser. Det loades fuldstændig non-blocking fra et CDN, hvilket giver super performance. Og din kode knækker aldrig, for det bliver ved med at køre på den version af jQuery det blev designet til.
Jeg svarer lige på dine spørgsmål på punktform nedenfor:
1) TinyMCE bruges til indholdsredigering, så ja, WYSIWYG.
2) Din design-skabelon skal være responsiv, men du kan ikke lave indhold der KUN er rettet mod mobile. Indholdet vil være det samme på tværs af devices (sådan mener jeg også det bør være). Vi mangler faktisk at få gjort vores design-skabeloner responsive, men de fungerer upåklageligt på tablets. Men responsive bør de være, og det kommer inden for overkommelig fremtid. Men man kan naturligvis blot lave sin egen design-skabelon -
det er let.
3) Der er ikke indbygget caching - men jeg vil anbefale dig at skifte til MySQL. Som standard gemmer Sitemagic data i XML-filer. Det er skide smart for dem der ikke gider beskæftige sig med databaser, og fleksibelt for dem der har brug for stærk performance. Du kan evt. læse lidt om hvordan data håndteres i Sitemagic med
DataSources.
Her kan du også læse om fordele og ulempler.
4) Det styrer du selv. Sitemagic er ikke ansvarlig for at definere din model. Frameworket stiller funktionalitet til databehandling til rådighed - resten er op til dig.
5) Hvis du ikke vil bruge jQuery, så lader du være. Det er ikke krævet, og bruges pt. kun at det nye Image Montage galleri. Jeg foretrækker personligt native JavaScript.
6) Du kan styre om robotter må indeksere indhold eller ej, angive meta-data, samt enable SEO-venlige URL'er. Google Analytics følger også med, så det er bare at aktivere det i Indstillinger.
7) Ikke supporteret. Det kunne formentlig være et stærkt supplement til frameworket i fremtiden, men det er ikke på
roadmap'et for det næste år.
8) Jeg antager at du vil have en top menu og en side-menu?
Ud af boksen, nej. Men jeg har set mange eksempler på hvordan det kan laves med fx
Widgets i en side-bar. Widgets er imidlertid en noget halvhjertet implementering på nuværende tidspunkt, hvilket er årsagen til at det ikke er inkluderet i pakken som standard. Det fungerer dog udemærket. Det er på roadmap'et til sommer-releasen næste år.
9) Det styres på indholdssiderne af TinyMCE som giver rig mulighed for metadata på links og billeder.
Jeg kan forresten fortælle at vi allerede har lavet forsøg med den nye TinyMCE 4 - det bliver flyttet fra frameworkets bibliotek med grafiske komponenter (GUI Controls) så den kan bruges på tværs af udvidelser. Pt. ligger TinyMCE i udvidelsen SMPages til administration af indholdssider.
Tak for dine mange interessante spørgsmål. Giv lyd hvis du har flere.
KursusJeg planlægger i øvrigt et kursus omkring Januar/Februar - formentlig bliver det i eller tæt på København. Hvis der er nogen der er interesseret, så giv lyd. Det kommer til at omhandle udvikling af design-skabeloner og extensions (udvidelser).
Venligst
Jimmy