Sortering af tal (lige/ulige og nul) i tabel

Tags:    php

Hej

Jeg er igang med at lære php på min uddannelse og arbejder i øjeblikket med et opgavesæt.

I dette opgave sæt er der en opgave, hvor jeg skal sortere nogle tal i en tabel, hvilket volder mig problemer.

Jeg har selv lavet et php-script, som laver tabellen og genererer tallene, men nu er problemet, at jeg ikke sådan lige kan se løsningen på, hvordan jeg skal fordele tallene efter disse krav:

#1. kolonne (venstre) skal indeholde ulige tal.

#2. kolonne (midte) skal indeholde tallet 0.

#3. kolonne (højre) skal indeholde lige tal.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Vigtigt

løsning/hjælp må ikke gøre brug af arrays eller noget avanceret php, da jeg ikke har lært om det endnu.

På forhånd tak

Henrik

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For det er jo altid sjovt at sidde og lave andres skoleopgaver. ;)

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Hej

Jeg takker for hjælpen, som jeg desværre ikke nåede, at gøre brug af, da serveren tilsyneladende fik et "slagtilfælde", da jeg postede mit indlæg - jeg tog som et tegn fra de Højere Magter (divine intervension) på at det måtte jeg sgu selv ligge og rode med ! så jeg ventede med at løse problemet til jeg kom i skole næste dag.

Heldigvis var min lærer så venlig, at give en hånd med løsningen - han er stadigvæk så "naiv" at tro og at han kan lære mig php *LOL*

Her er opgaven som den kom til, at se ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Som det ses, så er løsningen næsten identisk med forslag nummer #1.

nå, men endnu engang tak for hjælpen - det er med 100% garanti ikke sidste gang jeg poster med php relateret problem.

t