Dos kommandoer i VB 6.0

Tags:    visual-basic

Hvis der er nogen der har sin egen Linux server så ved de også at man skal ændre rettighederne på ALLE sine filer man skal kunne se på nettet i sin browser.
Man ved også at det tager LANG tid at ændre ALLE de mange rettigheder hvis man har en hjemmeside der indeholder 22 sider!

Så mit spørgsmål er:
Kan man lave et program med VB 6.0 der kan åbne MS-DOS-promt, skrive "Server", trykke enter, skrive: "Username", trykke enter, skrive: "Password", trykke enter.
Derefter skal den tage det første filnavn i mappen: "hjemmeside" og så skrive det () stadig i MS-DOS-promt, trykke enter, også skrive det næste filnavn i mappen: "hjemmeside" og trykke enter ved det også, og sådan skal den fortsætte til den har skrevet alle filer i mappen: "hjemmeside".
Når den har gjort det skal den tjecke om der ligger nogen undermapper i mappen: "hjemmeside", og hvis der findes nogle skal den gøre det samme med alle undermapper som den gjorde med mappe: "hjemmeside".

Jeg beder jer ikke om at skrive et program til mig (selvom det ville være dejligt), jeg vil bare gerne have hjælp til det mest gennerelle problem:
Hvordan åbner man MS-DOS-promt?
Hvordan skriver man en kommando i MS-DOS-promt?
Hvordan trykker man enter i MS-DOS-promt?
osv...

PS. Alt skal ske fuldautomatisk, mens brugeren sidder og venter med et skilt: "loading..."

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu ved jeg ikke så meget om VB og heller ikke så meget om DOS. Men en af mine venner, Andreas Hartvig, har dog brugt DOS kommandoer og sådan noget til sine programmer.

Han får VB til at lave en .dat fil, hvor i der står alt det med at den skal lave rettighederne om, og så bagefter kører han filen. Du kan jo prøve at snakke med ham :) Du kan se hans profil her:

http://www.udvikleren.dk/vis_ui.php?id=2199

Nu ved jeg ikke så meget om VB og heller ikke så meget om DOS. Men en af mine venner, Andreas Hartvig, har dog brugt DOS kommandoer og sådan noget til sine programmer.

Han får VB til at lave en .dat fil, hvor i der står alt det med at den skal lave rettighederne om, og så bagefter kører han filen. Du kan jo prøve at snakke med ham :) Du kan se hans profil her:

En .Bat fil ;)

www.andreaslinks.tk - Company Site
www.ournameclan.tk - AA : O Clan site

jeg går udfra at du selv kan skrive en batc fil
så her har du koden til at kunne køre den:

<pre>
Option Explicit

Private Sub Form_Load()
Dim Fil As String
Fil = "C:\\Test.Bat"
Shell Fil
End Sub
</pre>

Fil skal bare være din egen fil
I Am The Cyborg, and i'm here to serve :)

Jeg går udfra at du selv kan skrive en batc fil

Nej egentlig ikke...
Og selv om jeg vidste hvordan man oprettede en bat fil ville jeg ikke ane hvad jeg skulle skrive i den.
Som tidligere sagt skal den først skrive Server så Username også Password. Først derefter skal den gå i gang med at ændre rettighederne på alle filerne.

Men en af mine venner, Andreas Hartvig, har dog brugt DOS kommandoer og sådan noget til sine programmer.

Han får VB til at lave en .dat fil, hvor i der står alt det med at den skal lave rettighederne om, og så bagefter kører han filen. Du kan jo prøve at snakke med ham Du kan se hans profil her:

Det vil jeg da så gøre, tak for tippet. Håber han er sammerbejdsvillig!

Jeg gør det bare på den almindelige måde så... SES

t