Datalogi vs ???

Tags:    uddannelse

<< < 123 > >>
Hej, jeg står og skal til at starte på en videregående uddannelse efter sommerferien. Jeg er i tvivl om hvilken uddannelse er den rigtige at sigte efter.

Min far leder en IT-gruppe, og er derfor inde i miljøet. Han foreslår mig at læse datalogi, da den generelle konsensus på hans arbejdsplads er at dataloger generelt har mere at byde på - er dette korekt?

På futurepeople.dk kan jeg se at der findes så forfærdeligt mange forskellige uddannelser der alle ligner hinanden - jeg er MEGET i tvivl om hvad der er det rigtige.

Der hersker ingen tvivl om at jeg skal have mig en lang videregående (altså bachelor + kanditat og evt. ph.d.).

Hvilke andre uddannelser end datalogi bør jeg overveje? Jeg vil i første omgang sidde som udvikler, men vil selvfølgelig sigte efter højere status indenfor så kort tid som muligt.

Undskyld den lange tekst. Håber ikke det er ligeså rodet som det føles i mit hovede lige nu...

Tak på forhånd.

22 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 22 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tak for rådene :)

Og bare rolig; jeg er allerede i gang!

Tak for svaret Ken.

Min far kan skaffe mig et studiejob gennem nogle kontakter, så jeg er heldigvis ret priviligeret på den front.

Jeg tror bare at vi afslutter den her. Tusinde tak for input til alle der deltog ;)

<< < 123 > >>
t