Hej Mathias,
jeg sidder selv som Software udviklings ingeniør i Microsoft og ville lige give mit besyv med
Ved vores sidste team-forøgelse, blev der ansat en del som udviklere samt en "arkitekt".
Vores udviklere er en blandet flok, af folk der enten har studeret "computer science" (datalogi) ved div. universiteter rundt omkring i verden eller folk med en ingeniør uddannelse (eks. diplom som IT ingeniør v. DTU). Om du har en bachelor eller kandidat gør ikke den store forskel i lande som Danmark, men i udlandet kan det være et krav, med mindre du kan fremvise relevant erhverserfaring (eks. at have shippet flere releases af et stykke software)
Vores arkitekt er uddannet med en master i "Algebra, Logic and Set Theory", samt en PhD i "informatics". Udover det, har han så flere års erfaring fra enterprise virksomheder som SAP og Accenture.
Grundlæggende vil jeg råde dig til at tage enten en datalogi eller en ingeniør uddannelse og så sørge for at søge et relevant studiejob! Når du er færdig med din uddannelse vil uddannelsen være et krav, me det er din erfaring der giver dig et job.
Jeg sidder selv med en diplom ingeniør fra DTU "Diplom" (tidligere Ingeniørhøjskolen i KBH) som sammen med min erhvervserfaring (2 års studiejob) har skaffet mig et job.
Håber du kan bruge det og held og lykke fremover!