Jeg har et lille CMS som jeg har lavet og nu har jeg brug for at de check boxes som jeg ”tjekker af” bliver gemt med et søgeord (value="ord1") i min MySQL database. Den del virker fint.
Mit problem er jeg ikke efterfølgende kan få vist hvilke bokse der er cheket af. Mine koder ser således ud:
- <?
- include "../config.php";
- include "session.php";
-
- if(!$_POST["submit"])
- {
-
- $query = mysql_query("select keywords1, keywords2, keywords3, keywords4 from keyword where id = '".$_GET["id"]."' ");
- $row = mysql_fetch_row($query);
- $keywords1 = $row[0];
- $keywords2 = $row[1];
- $keywords3 = $row[2];
- $keywords4 = $row[3];
-
- ?>
- <form method="POST" action="<?=$_SERVER["PHP_SELF"]?>" name="myform" id="myform">
- <center><table width="<?=$setting["tablewidth"]?>" class="admintable">
- <tr>
- <td class="adminheader" colspan="2"><center><b>Add Search / Key Words</b></center></td>
- </tr>
- <tr> <td class="admincell"> Key Word 1:</td><td class="admincell">
- Test 1: <input type="checkbox" name="keywords1" id="<?=$keywords1?>" value="ord1">
- </td>
- <tr> <td class="admincell"> Key Word 2:</td><td class="admincell">
- Test 2: <input type="checkbox" name="keywords2" id="<?=$keywords2?>" value="ord2">
- </td>
- <tr> <td class="admincell"> ;Key Word 3:</td><td class="admincell">
- Test 3: <input type="checkbox" name="keywords3" id="<?=$keywords3?>" value="ord3">
- </td>
- <tr> <td class="admincell"> Key Word 4:</td><td class="admincell">
- Test 4: <input type="checkbox" name="keywords4" id="<?=$keywords4?>" value="ord4">
- </td>
- </tr>
- <tr>
- <td class="admincell" colspan="2"><input type="hidden" name="id" value="<?=$_GET["id"]?>"><center>
- <input type="submit" name="submit" value="Update">
- </center></td>
- </tr>
- </table></center>
- </form><center>
-
- <?
- }
- else
- {
- mysql_query("update keyword set keywords1 = '".$_POST["keywords1"]."', keywords2 = '".$_POST["keywords2"]."', keywords3 = '".$_POST["keywords3"]."', keywords4 = '".$_POST["keywords4"]."' where id = '".$_POST["id"]."' ");
- header("Location: index.php");
- }
- ?>
Hvis jeg går tilbage til siden kan jeg sagtens ændre i det gemte, men jeg ville gerne at de bokse hvor der er gemt noget i databasen er checked når siden loades så jeg kan se hvad der er valgt.
Er det muligt? Jeg er rimelig ny til PHP så jeg ved ikke så meget