Så er jeg tilbage på pinden!
I forhold til julekonkurrencer har jeg altid været lidt splittet: På den ene side er det uhyre hyggeligt, på den anden side har det vist sig at være enormt svært at ramme en konkurrence hvor alle har været tilfredse.
På den ene side er de konkurrencer hvor man skal lave et eller andet stykke arbejde, fx grafik, design eller kode, som så skal bedømmes. Her siger min erfaring mig at det er besværligt for os at sætte op og bedømme og at deltagelsen generelt er ret beskeden, typisk fordi at folk ikke lige finder den givne opgave interessant/nem/svær/sjov nok. Ingen tvivl om at det klart er den mest interessante type af konkurrencer, men det har helt klart også vist sig at være svært at få nok til at deltage.
På den anden side er der så den type ala julenisserne. Det er ret overskueligt at sætte op og deltagelsen var faktisk relativt høj. Til gengæld er den jo ikke lige så interessant som den type hvor man skal skabe et eller andet.
Udover ovenstående "problemer", så er der også lige den med præmierne. Vi har før været heldige at få sponseret en del fede ting, specielt fra Microsoft, men det er ikke altid at sponsorerne ligefrem har hængt på træerne.
Så kommer der julekonkurrencer i år? Jeg tvivler, af ovenstående årsager, men vil bestemt ikke udelukke det, og det er klart at det tæller kraftigt for at I starter og deltager i en tråd som den her
Mvh.
Kasper (TSW)